رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اردبیل گشایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی که در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی افزود: برگزاری سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی فرصتی بسیار مناسب برای عرضه تولیدات داخلی است که استفاده از ماشین‌آلات نوین کشاورزی می تواند گام بزرگی در کاهش ضایعات در محصولات کشاورزی شود و استاندارد سازی محصولات داشته باشد.

وی گفت: بخش کشاورزی استان وظیفه بسیار خطیری در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بر عهده دارد و این بخش در تأمین امنیت غذایی کشور و تأمین محصولات استراتژیک و قطع وابستگی به کشورهای بیگانه در واردات محصولات کشاورزی همواره مورد توجه مسئولان استانی بوده و است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: بخش کشاورزی همچنین می تواند در بهینه سازی مصرف انرژی و مدیریت در مصرف آب کشاورزی با بکارگیری سیستم ها و روش های نوین آبیاری و ادوات و تجهیزات پیشرفته کشاورزی با استفاده از حداقل امکانات حداکثر محصول در و احد سطح را تولید کند.

سروی گفت: کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و بکارگیری شرکت های دانش بینان و استفاده از توان بخش خصوصی در زمینه های مختلف همچون تولید انواع ادوات دنباله بند کشاورزی و ماشین آلات کاشت و داشت و برداشت، مهمترین نقش بخش کشاورزی است که می تواند درعرصه رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی ایفا نماید.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و تکمیلی افزود: این سازمان نهایت همکاری را با بخش خصوصی در خصوص گسترش صنعت در راستای استفاده بهینه از تولیدات محصولات کشاورزی و کاهش ضایعات می کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.