با نزدیک شدن زمان برگزاری جدیدترین دور نشست گروه 20، باید انتظار ارائه طرح‌های بسیاری از سوی این گروه را داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگان جوان به نقل از گلوبالیست؛ با نزدیک شدن زمان برگزاری نشست گروه 20، انتظار اعلام جدیدترین تصمیمات اقتصادی از سوی این گروه افزایش یافته است. با این حال بسیاری از تصمیمات و برنامه های اعلام شده در این اجلاس، همانند سال های گذشته، هیچگاه به مرحله اجرا نرسیده و تصویب نمی شوند.

اجلاس هانگژو 2016 گروه 20، یازدهمین اجلاس برگزار شده از سوی این گروه است. 

در حالی که اعضای گروه 20، رقم حداقل 2 درصدی را برای رشد تولید ناخالص داخلی مشخص کردند، بسیاری از کشورهای عضو تاکنون در سطح بسیار پایین تری قرار گرفته اند. این رقم برای منطقه یورو برابر با 1.6 درصد و برای ژاپن برابر با 0.3 درصد است.

از سوی دیگر، چین، کشور میزبان این دوره از اجلاس گروه 20، در سال 2015 رشد اقتصادی برابر با 6.9 درصد داشته است. رقمی که نسبت به سال گذشته کاهش یافته بود.

بسیاری از سیاست های گروه 20 در سال های اخیر، تاثیرات منفی بر کشورهای عضو گذاشته است. تعدادی از کشورهای این گروه در میان مسئولان اصلی رشد اقتصادی ضعیف در سطح جهان هستند.

با توجه به سابقه اجلاس های برگزار شده گروه 20، می توان انتظار داشت امسال نیز تغییرات چندان قابل توجهی در کشورهای عضو آن رخ ندهد و طرح های ارائه شده در این اجلاس به مرحله اجرایی نرسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار