هشتمین جشن انیمیشن هجدهمین جشن سینمای ایران با تقدیر از برگزیدگان برگزار شد.

برگزیدگان هشتمین جشن انیمیشن سینمای ایران تقدیر شدندبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هشتمین جشن انیمیشن هجدهمین جشن سینمای ایران با حضور کمال تبریزی دبیر هجدهمین جشن سینمای ایران و منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما و دیگر هنرمندان حوزه انیمیشن
 برگزار شد.

پس از پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و تلاوتی چند از آیات قرآن کریم، بهرام عظیمی دبیر بخش انیمیشن ضمن خیر مقدم به حاضران گفت: در ابتدا برای عباس کیارستمی و داوود رشیدی بایستید و یک دقیقه سکوت کنید.
 
وی افزود: همیشه آرزوم این بود که جایزه خانه سینما را بگیرم اما تا الان موفق نشدم. در کل از کسانی که جایزه می‌گیرند و یا نمی‌گیرند درخواست دارم با لبخند بیرون بروید.

عظیمی ادامه داد: خوشبختانه آثار امسال از لحاظ کیفیت به هم نزدیک بود و این نشانه خوبی در فضای انیمیشن است و باعث شد کار داوران برای برگزیدگان و دادن جایزه بسیار دشوار شود.

روانبخش صادقی رئیس آسیفای ایران عنوان کرد: انیمیشن ما از ابتدا تا به امروز مسیر پر فراز و نشیبی داشته است،البته این بخش دارای ضعف‌هایی است که هم به اقتصاد و هم به خود فضای تولید انیمیشن ربط پیدا می‌کند.

وی افزود: سرمایه گذاری صحیح، نظام آموزشی، نیروی انسانی زبده، لوازم و تجهیزات، کاستی در نظام صنفی، فعال نبودن بخش خصوصی، عدم هماهنگی در یخش‌های مختلف سرمایه گذاری، عدم شکل گیری بخش‌های خصوصی بزرگ و لازم بودن حمایت دولتی نقاط ضعف ما است.

صادقی افزود: دولت، نظام صنفی و مخاطب از سه ضلع اصلی انیمیشن هستند و با از دست دادن آنها انیمیشن ما لطمه فراوانی خواهد خورد.

وی ادامه داد: دستیابی به بازارهای جهانی از اهمیت بالایی برخوردار است که راه اندازی و نگهداری انیمیشن باید فعال شود. منابع مکتوب و غیر مکتوب فراوان، توجه برخی از بخش های مختلف سینمایی و وجود مدیران فرهنگی مثبت از نقاط مثبت انیمیشن ما است.

صادقی اظهار داشت: به نظرم بخش انیمیشن به یک شورای عالی و مرکزی نیاز دارد چون می‌تواند ارز آوری داشته باشد و از فرهنگ ما دفاع کند.

این کارگردان تصریح کرد: امیدوارم با حمایت مادی و معنوی و با همدلی دست یه دست هم برای آینده‌ای روشن در یخش انیمیشن قدم برداریم.

کمال تبریزی، دبیر هجدهمین جشن سینمای ایران نیز در سخنانی کوتاه با اشاره به عنوان «جشن انیمیشن سینمای ایران» گفت: امیدوارم به جایی برسیم که بگوییم «جشن سینمای انیمیشن ایران» و با فیلم‌های بلند و دست‌ِ پر بیاییم. سال گذشته فیلم انیمیشنی داشتیم که توانست در چرخه‌ی اکران قرار بگیرد و مخاطبان زیادی جذب کند. دست‌اندرکاران انیمیشن هم باید به فیلم بلند فکر کنند چون ثابت شده که این ظرفیت وجود دارد.

او بابیان اینکه در جشن سال آینده‌ی خانه‌ی سینما یک تندیس مستقل برای فیلم انیمیشن در نظر گرفته خواهد شد، اظهار کرد: سازندگان انیمیشن هم می‌توانند جشن خودشان را برگزار کنند و تندیس خاص خود را هم داشته باشند. جوانان تازه‌نفس می‌توانند کاری کنند که سینمای انیمیشن رشد کند و با فیلم‌های زنده برابری و رقابت کند.

برگزیدگان این جشن بدین شرح اعلام شد:

تندیس بهترین صداگذاری و دیپلم افتخار این بخش به بهروز شهامت برای انیمیشن های «سوزن بان» و «قطار» اهدا شد.

تندیس بهترین طراحی هنری و دیپلم افتخار به امیر هوشنگ معین برای انیمیشن «درخت پرتغالی» اهدا شد.

تندیس بهترین موسیقی و دیپلم افتخار این بخش به امیر پورخلجی برای انیمیشن «لایت سایت» اهدا شد.

تندیس بهترین متحرک سازی و دیپلم افتخار این بخش به اشکان نعیمی برای انیمیشن «لولو» اهدا شد.

تندیس بهترین فیلمنامه و دیپلم افتخار به علی حضرت پور برای فیلم «سوزن بان» اهدا شد.

تندیس بهترین کارگردانی و دیپلم افتخار به سید مسلم طباطبایی برای انیمیشن «لایت سایت» اهدا شد.

تندیس بهترین انیمیشن و دیپلم افتخار به امیرهوشنگ معین برای «درخت پرتغالی» تقدیم شد.

منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه‌ی سینما،غلامرضا موسوی رئیس شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما،اکبر عالمی،امیرمحمد دهستانی، حمیدرضا حافظی، فرید فرخنده‌کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانان، امید خوش‌نظر، حسین مرادی‌زاده، محمد ابوالحسنی، بهنود نکویی، رسول بابارضا، مهدی خرمیان، اسماعیل شرعی، وحید نصیریان، علیرضا گلپایگانی، احمد عربانی،سعید توکلیان، ناصر گلمحمدی، محمدعلی صفورا، مرتضی رزاق کریمی معاون مرکز گسترش،حسین ساری، مهدی مسعود شاهی، رمضاعلی حیدری خلیلی معاون توسعه فناوری سازمان سینمایی و..و از حاضران هشتمین جشن انیمیشن ایران بودند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار