چهارمین بزرگداشت بین‎المللی شهدای حج و منا امشب در بندرترکمن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ در این مراسم که عصر امروز در نکوداشت 49 شهید گلستان در اسکله شهرستان بندرترکمن برگزار شد رییس بنیاد شهید استان گلستان گفت: برنامه ها و جلسات این نکوداشت از ماه ها قبل آغاز گردیده و از غروب جمعه دوازدهم شهریور 95 با ورد هنرمندان به گلستان به طور رسمی آغاز شده است.

فاضلی با اشاره به اینکه نکوداشت شهدای منا در دوشهرستان گنبدکاووس و بندرترکمن برگزار می گردد افزود: کاروان بیت عتیق فردا به شهرستان گنبد می رود و قرار است برنامه های این مراسم فردا با حضور استاندار گلستان و امام جمعه این شهر برگزار شود.

وی ادامه داد: خانواده های معظم شهدای منا طی هماهنگی به عمل آمده با سپاه و اطلاعات استان روز سه شنبه شانزدهم شهریور 95 به تهران اعزام می شوند و دیدار با مسئولین کشوری چهارشنبه هفدهم شهریور 95 انجام می شود.

شهرام کر همسر خانم مرجان نازقلیچی گفت:  مرجان نازقلیچی اولین بانوی فرماندار ترکمن‎ و دومین بانوی فرماندار کشور بود که در فاجعه منا به درجه رفیع شهادت رسید.

وی ادامه داد: شهیده نازقلیچی متعلق به نظام است و او نماینده دولت و معینه مقام معظم رهبری بود.

همسر این بانوی شهید گفت: شنیدن خبر شهادت همسرم غیر قابل تصور بود و این زمانی بود که فرزندانم برای آمدن مادرشان لحظه‎شماری می‎کردند.

در ادامه یکی از شاهدان فاجعه منا و همسر شهیده تقان قزل  گفت: در زمان حادثه سعودی‎ها تمامی راه‎های خروجی را بسته بودند و حجاج تنها از یک راه حرکت می‎کردند.

ایل محمد تاتار گفت: افراد انتهای صف از بسته‎بودن درب جلو مطلع نبودند بنابراین تلاش افراد برای خروج از درب خروجی موجب مرگ عده‎ای از حجاج شد.

در پایان این مراسم تندیس معراج به خانواده‎های معظم شهدای منا اهدا شد.

کاروان بیت عتیق در چهارمین مقصد در شهرستان بندترکمن گلستان حضور یافت.







انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.