17 هزار خودرو به مدارس خراسان رضوی در سال تحصیلی جدید خدمات دهی خواهند کرد.

17 هزار خودرو  آماده خدمات دهی به سرویس مدارس خراسان رضویبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ رئیس انجمن اولیا و مربیان استان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: 17 هزار خودرو آماده خدمات دهی به سرویس مدارس خراسان رضویاز این تعداد هشت هزار دستگاه خودرو در کلانشهر مشهد فعالیت دارند.

زینب ارمغان افزود: از بهمن پارسال تاکنون در مجموع 26 نشست کارگروه ماده 18 در زمینه برنامه ریزی به منظور ارائه خدمات مطلوب سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید در خراسان رضوی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع 93 شرکت حمل و نقل متقاضی فعالیت در قالب سرویس مدرسه در استان 61 شرکت واجد شرایط سازمان تاکسیرانی بود، گفت: شش شرکت نیز از سوی سازمان اتوبوسرانی مورد تائید نهایی قرار گرفت و به آموزش و پرورش معرفی شد.

رئیس انجمن اولیا و مربیان استان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد نرخ خدمات دهی سرویس مدارس بر اساس تورم و نوع خدمات امسال نسبت به پارسال 12 درصد افزایش دارد.

ارمغان افزود: امسال برای نخستین بار نرخ هر سرویس مدرسه بر اساس نوع خودرو و مسافت طی شده از یک تا 15 کیلومتر به مدارس اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد سرنشینان هر سرویس مدرسه در تمامی مقاطع تحصیلی چهار نفر است، گفت: هر خودرو که کد شناسایی و برچسب رفت و آمد دریافت کند می تواند تا چهار سرویس را در روز خدمات دهی کند.

ارمغان با بیان اینکه بر اساس مصوبات شورای شهر مشهد برای دانش آموزان دختر متوسطه دوم صرفا باید از راننده زن استفاده شود،افزود: 45 درصد رانندگان سرویس مدارس خراسان رضوی پارسال زن بودند و امسال در حال برنامه ریزی برای افزایش شمار این رانندگان در استان هستیم.

خراسان رضوی یک میلیون و 200 هزار دانش آموز دارد.

انتهای پیام// م.م

برچسب ها: خدمات ، سرویس ، مدارس ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.