طرح 10 میلیون بشکه‌ای ذخیره‌سازی نفت خام گناوه تا پایان شهریور به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: پس از بهره برداری از چهار مخزن جدید در پایانه نفتی خارگ در سال گذشته، تا پایان شهریور هم 10 میلیون بشکه ظرفیت جدید ذخیره‌سازی نفت خام در گناوه ایجاد خواهد شد.

سید پیروز موسوی افزود: مهمترین علت ساخت و راه‌اندازی این مخازن در نزدیکی پایانه خارگ، پشتیبانی از صادرات نفت کشور در منطقه خلیج فارس است.

 وی با بیان این‌که مخازن جدید ذخیره‌سازی نفت درگناوه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساخته شده است، ادامه داد: همزمان با روند ساخت این مخازن، ساخت 40 کیلومتر خط لوله 48 تا 52 اینچی به منظور انتقال نفت از گناوه به پایانه نفتی خارگ هم آغاز شده است.

 موسوی با اشاره به این که بخشی از این خطوط لوله، درخشکی و بخشی زیردریا ساخته خواهند شد، بیان کرد: پس از ساخت مخازن جدید نفت در بندر گناوه، ساخت مخازن جدید ذخیره‌سازی نفت در بندر جاسک هم در دستور کار صنعت نفت کشور قرار گرفته است.

 وی با بیان این‌که افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام منجر به افزایش قدرت چانه‌زنی فروش نفت خام کشور خواهد شد، افزود: هم اکنون ظرفیت ذخیره‌سازی نفت در پایانه خارگ به عنوان بزرگترین ترمینال نفتی ایران به 28میلیون بشکه رسیده است.

 مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی همچنین با اعلام این که کشورمان هیچگونه نفت خام بر روی نفتکش‌ها در اطراف پایانه‌های نفتی خود ذخیره‌سازی نکرده است، تصریح کرد: علاوه بر این، با کاهش زمان پهلودهی، بارگیری و افزایش توان صادرات نفت در پایانه خارگ، هم اکنون میزان توقف کشتی‌های نفتکش به حداقل کاهش یافته است.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.