از 19تعاونی برتر دریازدهمین جشنواره تعاونی های برتر هرمزگان در بندرلافت قشم قدردانی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، محمد علی سلیمی مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: این تعاونیها از 352 تعاونی معرفی شده در بخش های کشاورزی،دامداری ،حمل و نقل دریایی ، صنعت ،صنایع دستی و توسعه روستایی انتخاب شدند .
محمد علی سلیمی افزود : معیار انتخاب این تعاونیها را توانمندی تعاونیها در تولید و صادرات محصولات تولیدی است .
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان افزود: تشکیل تعاونیهای جدید بر پایه دانش بنیان و توسعه نیز از برنامه های اولویت دار این اداره کل است.
مدیر کل توسعه تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هم در این مراسم گفت: توسعه صادرات و بازار و توسعه اشتغال از برنامه های مهم امسال است که قرار است صادرات امسال از یک و هفت دهم میلیارد دلار به سه میلیارد دلار برسد .
بابا خانلو افزود: پی گیر بودجه ای مطلوب برای تقویت تعاونیهای کشور هم هستیم و واین موضوع جزو برنامه های امسال است.
مدیر کل توسعه تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: با ایجاد برندهای موفق علاوه بر ایجاد اعتماد در بین اعضای تعاونیها باور مسئولان برای ایجاد تعاونیهای موفق افزایش می یابد.
هاشمی تختی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: تقویت تعاونیهای مرز نشینان یکی از راهها ی بهبود وضع معیشت مرزنشینان در بنادر وجزایر است .
احمد مرادی نماینده مردمهرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: تشکیل تعاونیها موجب رسیدن به یک اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری در استان می شود.
وی وجود دریا را یکی از ظرفیتهای اساسی در هرمزگان معرفی کرد و افزود: صید و صیادی و تجارت دو کارکرد مهم دریا است که باید برای ایجاد اشتغال پایدار در بین مردم نهادینه شود .
مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت به دنبال آزاد کردن 7 منطقه آزاد در کشور است که با ایجاد زمینه کسب و کار در این مناطق می توان در رونق اقتصادی آن کوشید.
در این مراسم همچنین دو تفاهم نامه بین بیمه تعاون استان و نماینده تعاونیهای استان بر ای پوشش بیمه ای شرکتهای تعاونی و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و یکی از بانکهای عامل برای پرداخت تسهیلات به شرکتهای تعاونی با کارمزد 2 درصد بسته شد.
در این مراسم همچنین از خانواده های معظم شهدا و آزادگان قشمی تجلیل شد.
در این مراسم نمایشگاه دستاوردهای بخش تعاون درلافت قشم گشایش یافت.
بیش از 3 هزار تعاونی با بیش از یک میلیون عضو و اشتغالزایی بیش از 69 هزار نفر در هرمزگان فعالیت می کنند.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.