راهکار جدید فرانسه برای مقابله با چاقی؛ اعمال مالیات برای فست فودها

فرانسه قصد دارد به منظور جلوگیری از افزایش چاقی، برای غذاهای ناسالم مالیات تعیین کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت روزنامه تلگراف، فرانسه برای مقابله با معضل چاقی طرح جدیدی را در خصوص غذاهای فست فود ارائه کرده است. حالا که حدود نیمی از مردم فرانسه چاق هستند یا اضافه وزن دارند، وزارت خزانه داری پیشنهاد افزایش مالیات غذاهای چرب با ارزش غذایی پایین را ارائه کرده است. 

وزارت خزانه داری در گزارشی جدید اعلام کرد: دست کم 15 درصد از مردم فرانسه چاق هستند و 32 درصد از آنها اضافه وزن دارند. این رقم باعث می شود فرانسه هر ساله حدود 23.5 میلیارد پوند صرف مراقبت های بهداشتی کند. این رقم معادل 1 درصد از تولید ناخالص داخلی است. با جهش اشتهای ملی به سمت غذاهای فست فود، تعداد افراد چاق و کسانی که اضافه وزن دارند به سرعت در حال افزایش است.

این وزارتخانه در ادامه راهکار مقابله با معضل چاقی را اعمال مالیات جدید یا افزایش مالیات بر ارزش افزوده در مواد غذایی با ارزش غذایی پایین از 5.5 درصد به 20 درصد توصیف کرد.
فرانسه پیشتر هم "مالیات نوشابه" را برای نوشیدنی های گازدار و حاوی شکر اعمال کرده بود.
وزارت خزانه داری فرانسه در ادامه اعلام کرد: معضل چاقی در فرانسه به اندازه ی مشکلات ناشی از مصرف دخانیات یا الکل خطرناک است. 

این وزارت خانه همچنین پیشنهاد راه اندازی یک کمپین رسانه ای برای توجه به خطرات ناشی از تغذیه ناسالم و محدودیت های مربوط به غذاهای فست فود ارائه کرد.

فرانسوی ها سالهاست به خاطر استفاده از غذاهای سالم برای کودکانشان به خود می بالند. فرانسوی ها معتقدند شام مدارس آنها زبانزد همه جهان است و همین مسئله باعث شده است "جیمی اولیور،" سرآشپز معروف انگلیسی به بهبود وضع تغذیه در مدارس این کشور بپردازد. این درحالیست که چاقی در فرانسه در 30 سال گذشته بیش از سه برابر شده که به دنبال آن بیماری های دیابت، قلبی و سرطان هم افزایش یافته است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار