رییس اتاق اصناف کشور گفت :به دلیل نبود نظارت کافی درصد زیادی از کالاهای نوشت افزاری به صورت غیر قانونی در این نمایشگاه ها عرضه می شود .

عرضه کالاهای قاچاق در نمایشگاه های نوشت افزاری خلاف عرف کشور است
به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  علی فاضلی رییس اتاق اصناف کشور در خصوص عرضه بسیاری از کالاهای وارداتی و قاچاق در نمایشگاه های نوشت افزار کشور اظهار کرد: متاسفانه به دلیل نبود نظارت کافی درصد زیادی از کالاهای نوشت افزاری   به صورت غیر قانونی در این نمایشگاه ها عرضه می شود .

وی با اشاره به کیفیت و قیمت مناسب محصولات داخلی گفت: تفاوت قیمت میان کالاهای عرضه شده در نمایشگاه با کالاهای خارج از نمایشگاه وجود ندارد . 

رییس اتاق اصناف کشور افزود: در صورتیکه اصناف مجوز لازم را از اتاق اصناف دریافت کرده باشند، می توانند در نمایشگاه‌های نوشت افزار مشارکت داشته باشند اما متاسفانه عده‌ای سودجو بی توجه به مبانی قانونی با ارائه بیش از ده درصد مجموعه نوشت افزار قسمتی از نمایشگاه را برای عرضه کالاهای خود در اختیار دارند . 

فاضلی تصریح کرد : ساختار مناسب اصنافی برای مقابله با این معضل به طور جدی وجود ندارد ،ما انتظار داریم دولت و نیروی انتظامی به این امر ورود پیدا کنند .

رییس اتاق اصناف کشور در خصوص برگزاری نمایشگاه های تخصصی پوشاک و نوشت افزار ویژه دانش آموزان در آستانه بازگشایی مدارس گفت :بخش عمده لوازم التحریر وارداتی است که ورود آن با کنترل واحدهای صنفی انجام می شود ولی بهتر است با تقویت تولیدات داخلی این نمایشگاه را با نظارت و حمایت بیشتری گسترش دهیم .در حال حاضر مشکلی برای عرضه کالاهای مصرفی دانش آموزان نداشته و در انبارهای اصناف این کالاها به مقدار کافی وجود دارد . 

وی در پایان تاکید کرد : اکنون یک میلیون و سیصد بنگاه ملی در کشور مستقر است و باید درکنار این بنگاه‌ها با ارتقای ظرفیت ارائه کالاهای با کیفیت و با قیمت مناسب فروشگاه های زنجیره ای را نیز ارتقا دهیم . 


انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار