قم؛

تالار مرکزی شهر با حفظ کاربری به بخش خصوصی واگذار می شود

استاندار قم در رابطه با بهره برداری از تالار مرکزی شهر با اشاره به فعالیت های انجام شده برای تکمیل آن گفت: این مجموعه با حفظ کاربریِ فرهنگی و هنری خود به بخش خصوصی واگذار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ سید مهدی صادقی عصر شنبه در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری اسلامی ایرانی مد و لباس استان قم در تالار مرکزی شهر افزود: امیدواریم تالار مرکزی شهر در یک فرایندی در اختیار هنرمندان قرار بگیرد و شاهد رشد و شکوفایی در همه عرصه های هنری باشیم.

عملیات اجرایی تالار مرکزی قم در سال 88 با استفاده از اعتبارات ملی آغاز شد و در دهه فجر سال گذشته به بهره برداری رسید.

این تالار دارای سه سالن تخصصی نمایش، تعزیه و کودک ، نگارخانه و کتابخانه می باشد.

وی با بیان این که اقدام های خوبی در سطح کشور در این زمینه انجام شده است، گفت: چنین جشنواره ای برای نخستین بار است که در قم برگزار می شود و توجه به این مساله یک ضرورت اجتناب ناپذیر در جامعه است.

وی با اشاره به این که استقبالی خوبی در این زمینه انجام شده است، خاطرنشان کرد: افراد صاحب نظر در زمینه طراحی و دوخت در این جشنواره مشارکت داشته و موجب دائر شدن این نمایشگاه شده اند.

استاندار قم با تاکید بر این که در این زمینه کار برای انجام بسیار است، اضافه کرد: می توانیم با حفظ همه ارزش های حاکم این موضوع را پیش ببریم و بر اساس نیازهای روز و جامعه خود گام برداریم.

وی گفت: امیدواریم در حوزه موسیقی هم دوستان تلاش کنند و در چارچوب ارزش های اسلامی به این موضوع توجه شود و زمینه و بستر برای علاقه مندان آن به وجود آید و این یک ضرورت اجتناب ناپذیر جامعه ماست.

وی تصریح کرد: با حفظ همه ارزش ها می توانیم در عرصه های گوناگون هنری، زمینه را برای فعالیت هنرمندان فراهم سازیم و آن ها بر اساس آن چه که اصل و ضرورت جامعه ماست حرکت کنند و پاسخگوی نیازهای جامعه باشند.

در این جشنواره 80 اثر برگزیده در معرض دید عموم قرار گرفته است و در بخش ویژه عفاف و حجاب این جشنواره، تولیدکنندگان استان قم ضمن نمایش محصول های خود در این زمینه، تولیدهایشان را برای فروش به مراجعه کنندگان عرضه می کنند.

این نمایشگاه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با همکاری استانداری قم، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی، کارگروه ساماندهی مد و لباس استان قم، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم و صدا و سیمای مرکز قم ترتیب یافته است.

اولین جشنواره فرهنگی هنری اسلامی ایرانی مد و لباس استان قم از 13 تا 19 شهریور ماه جاری از ساعت 17 تا 22 مقارن با هفته فرهنگ ازدواج همزمان با سالروز ازدواج آسمانی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) -یکم ذی حجه- در انتهای بلوار امام موسی صدر (خاکفرج)، نبش میدان شهید نواب صفوی، تالار مرکزی شهر برای بازدید عموم دایر است.

انتهای پیام/ج
برچسب ها: قم ، تالار ، مرکزی ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار