سامانه خنک کننده نیروگاه برق با اعمال دمای۳۵درجه در توربین باعث افزایش راندمان تولید می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود، رئیس شرکت تولید برق شاهرود از افتتاح سیستم خنک کننده نیروگاه شهید بسطامی این شهرستان خبر داد و گفت: این دستگاه با اعمال دمای۳۵درجه در توربین باعث افزایش راندمان تولید می شود.
 ابوالقاسم مهتدب در آئین افتتاح دستگاه خنک کننده نیروگاه برق شهد بسطامی شاهرود با حضور رئیس دفتر پشتیبانی فنی و نظارت بر تولید نیروگاه های کشور و مسئولان استانی و شهرستانی، بیان داشت: این دستگاه خنک کننده می تواند با جلوگیری از اتلاف انرژی، به راندمان بیشتر کمک کند.
وی با بیان اینکه برای احداث این طرح شش میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی شرکت برق هزینه شده است، افزود: این خنک کننده با توانایی مهندسان داخلی و مشاوره خارجی در مدت زمان کمتر از شش ماه ساخته و حتی ۴۵ روز زودتر از موعد مقرر نیز تحویل داده شد.
مدیرعامل تولید برق شاهرود درباره نکات فنی این طرح هم گفت: این سیستم ۳۲ مگاوات افزایش تولید را برای شش ماهه اول سال به ارمغان می آورد.
مهتدب بیان داشت: این سیستم خنک کننده مدرن هم اکنون در هشتگرد، اصفهان، زرند و شاهرود نصب و راه اندازی شده است و با بهره برداری از آن می توان مقدار تولید برق را به طرز چشم گیری افزایش داد چرا که اصطحلاک دستگاه ها و هدر رفت نیرو از طریق گرما در این سیستم به حداقل می رسد.
وی افزود: سیستم به عبارت ساده کولری آبی بزرگ و مدرن است که باعث می شود تا هوای ورودی به توربین خنک شده و در پیک مصرف و در فصل تابستان دمای بالای ۳۵ درجه خارج، در هنگام ورود به دستگاه بر روی درجات مطلوب از لحاظ راندمان ثابت بماند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.