این کارگردان ایرانی گفت: در ساخت فیلم کوتاه خود از هنرمندان و نویسندگان افغانستانی مشورت گرفتم و از این بابت از آنها تشکر می‌کنم.

گفتگوی صمیمانه باشگاه خبرنگاران با کارگردان فیلم کوتاه «بسماء»
يعقوب اکبریان نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «بسماء» در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه از سال 1380 وارد عرصه سینما و هنرهای نمایشی شدم، گفت: در سال 1386 توانستم فیلم کوتاه «بسماء» را با موضوع مهاجرین افغانستانی ساختم.

اکبریان تصریح کرد: من خود سالیان سال در مناطق حاشیه‌ای شهر مقدس قم زندگی کردم؛ یک شب زمانی که از سر کار به خانه برمی‌گشتم دختر بچه افغانستانی را دیدم که نان محلی (فطیر) می‌فروخت. این صحنه چنان مرا جذب خود کرد که خمیرمایه کار من شد و توانستم فیلمنامه «بسماء» را با الهام از همان دختر بچه مهاجر بنویسم و فیلم کوتاهی را با همین عنوان کارگردانی کنم.

این فیلمساز ایرانی تاکید کرد: با توجه به مشترکات دینی و فرهنگی ایران و افغانستان و اینکه هنر مرزی ندارد، بایستی هنرمندان هر دو کشور دست به دست هم دهند و آثاری فاخر و درخور هر دو ملت عزیز ایران و افغانستان تولید کنند.

اکبریان بابیان اینکه نحوه و مکان زندگی من باعث شد تا از مهاجرانی افغانستانی که در همسایگی من بودند و آیین و رسومی که داشتند اطلاعات خوبی به دست بیاورم، اظهارداشت: همین امر باعث شد بتوانم فیلم کوتاه «بسماء» را بسازم و در آن نشان دهم که ایرانی و افغانستانی چگونه با وجود مشکلات در کنار یکدیگر با وحدت و یکپارچگی زندگی می‌کنند.

این کارگردان ایرانی خاطرنشان کرد: در ساخت فیلم کوتاه خود از هنرمندان و نویسندگان افغانستانی مشورت گرفتم و از این بابت از آنها تشکر می‌کنم و این نوید را به دوستان مهاجر خود می‌دهم که در حال حاضر مشغول آماده سازی و پیش تولید یک فیلم کوتاه دیگر با محوریت مقام مادر در میان مردم افغانستان هستم که امیدوارم این اثر نیز با استقبال خوبی از سوی جامعه مهاجر رو به رو شود.

اضافه می‌شود «بسماء» روایت زندگی دختر بچه مهاجری به همین نام است که پدر خود را از دست داده و برای امرار معاش خود، مادر و برادر کوچک خود دست به فروش نان محلی میزند که یک روز در مسیر برگشت به خانه مورد حمله گرگ ها قرار می‌گیرد و ....


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار