مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: از 750هکتار از اراضی زراعی شهرستان طارم برداشت برنج آغاز شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛عماری افزود: در سال زراعی جاری 750 هكتار از اراضی زراعی شهرستان طارم كه عمدتاً اراضی حاشيه رودخانه قزل اوزن را شامل می شود به زيركشت محصول برنج رفته است به طوری که پيش بينی می شود از اين سطح حدود 2 هزار و 250 تن محصول برنج سفيد برداشت شود.

وی ارزش ريالي اين ميزان محصول را حدود 225 ميليارد ريال اعلام و خاطرنشان کرد: تعداد بهره برداران محصول برنچ در شهرستان طارم به یک هزار و 300 نفر می رسد.

وی اضافه کرد:برداشت برنج در شهرستان طارم همه ساله از اوايل شهريور ماه با برداشت مزارع كشت مستقيم شروع شده و در مجموع با برداشت مزارع كشت نشايي تا اواخر مهر ماه ادامه می يابد.

عماری با بیان اینکه «علی كاظمی» و انواع برنج صدری را از ارقام مورد كشت برنج در شهرستان طارم است عنوان کرد : برنج توليدی شهرستان طارم به دليل برخورداری از كيفيت بسيار بالا همه ساله علاوه بر تامين نياز شهرستان و استان به ساير نقاط كشور نيز ارسال مي شود.

گفتنی است برداشت برنج در شهرستان طارم همه ساله از اوايل شهريور ماه با برداشت مزارع كشت مستقيم شروع شده و در مجموع با برداشت مزارع كشت نشانی تا اواخر مهر ماه ادامه می يابد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.