ایلام؛

فضای عمومی استان برای حرکت در مسیر توسعه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: فضای عمومی این استان برای حرکت در مسیر و قرار گرفتن در ریل توسعه هموار و مهیا است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ حشمت الله عسگری اعلام کرد: 25 درصد از فعالیت های اقتصادی بر اساس قانون اساسی باید از طریق شرکت های تعاونی انجام شود.

وی گفت:نقش تعاونی ها در توسعه اقتصادی کشورها بویژه در مناطق توسعه یافته امری مبرهن و اثبات شده است  ولی در کشورمان همچنان این موضوع نهادینه نشده و تنها هفت درصد فعالیت های اقتصادی از طریق تعاونی ها انجام می گیرد.

عسگری با اشاره به ظرفیت های ایلام در حوزه های مختلف افزود: نباید برای توسعه تمام نگاه خود را معطوف به مرکز و سایر استان ها کنیم بلکه باید تلاش کرد ظرفیت های بومی استان را شکوفا کرده تا در ریل و مسیر توسعه قرار بگیریم.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: مقام معظم رهبری در سال های اخیر همواره بر اتکا به اقتصاد درون زا و توجه به ظرفیت های داخلی تاکید کرده و نامگذاری امسال بعنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نیز در این راستا بوده است که بخش تعاونی با توجه به نقش آن در شکوفا کردن توانمندی های مردمی در اقتصاد می تواند نقش تعیین کننده و بسزایی ایفا کند.

عسگری اظهار کرد: مولفه های مردمی و درگیر کردن آحاد افراد جامعه در تولید و واگذاری امور به بخش غیر دولتی در تحقق اقتصاد مقاومتی از اصول راهبردی است و هر چه بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم زمینه قطع وابستگی به سایر کشورها را بویژه در بخش اقتصادی فراهم تر کرده ایم.

وی اضافه کرد: راه های نرفته بسیاری در بخش تعاونی وجود دارد که همچنان بلا استفاده مانده و باید تلاش کرد تا موانع پیشروی توسعه شرکت های تعاونی را شناسایی و راهکارهای برطرف کردن آنها را اتخاذ کنیم.





 انتهای پیام/

برچسب ها: ایلام ، مسیر ، توسعه ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.