بعد از ۳۰ سال ساکنان روستای مرزی ججه لو بخش ارشق مشگین‌شهر دوباره به زادگاهشان برگشته و در حال عمران و آبادانی روستای خود هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بعد از گذشت 30 سال اهالی روستای مرزی ججه لو بخش ارشق مشگین‌شهر دوباره به زادگاه خود برگشته‌اند و در حال عمران و آبادانی روستای خود هستند و زندگی دوباره در این روستا از سرگرفته شده است.

علی کرامتی، یکی از اهالی روستای ججه لو بخش ارشق که 30 سال پیش به استان تهران مهاجرت کرده بود امروز دوباره به زادگاه مادری خود بازگشته گفت: ما آمده‌ایم تا دوباره چرخه تولید را در روستا از سر بگیریم و روستای خود را آباد کنیم.

وی با اشاره به اینکه 30 سال پیش این روستا را ترک کرده بودم، افزود: مدتی در تهران و سایر شهرستان‌های استان زندگی خود را سپری کردم ولی هیچ جای دنیا مانند وطن و زادگاه مادری انسان نیست و من امروز از اینکه به زادگاه خود بازگشتم بسیار خرسندم.

این ساکن روستای ججه لو تصریح کرد: با وجود اینکه همه ساکنان روستای ججه لو مهاجرت کرده بودند ولی با هماهنگی ساکنان روستای ججه لو را پیدا کردیم و هم‌اکنون مقدمات بازگشت تمام اهالی روستا به این منطقه فراهم شده است.

روستای ججه لو بخش ارشق مشگین‌شهر که یکی از روستاهای مرزی بوده در 20 کیلومتری رضی قرار دارد و برای رسیدن به این روستا باید راه بسیار پر پیچ و خمی را پیمود که سرازیر و سراشیبی‌های فراوانی در راه نیز به چشم می‌خورد.

خدمات رفاهی روستای ججه لو فراهم می شود

معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: با توجه به اینکه اهالی روستای ججه لو بخش ارشق شهرستان مشگین‌شهر بعد از 30 سال تصمیم‌ گرفتند به زادگاه خود برگردند٬ اظهار کرد: در این زمینه مسئولان استان تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا زیرساخت‌های نخستین این روستا از جمله برق و آب فراهم شود تا دغدغه و نگرانی‌ روستائیان برطرف شود.

علی آذرنژاد با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده درصدد هستیم راه روستای ججه لو بخش ارشق مشگین‌شهر را ساماندهی کنیم٬ بیان کرد: انتظار می‌رود با ساماندهی راه این روستا دغدغه و نگرانی اهالی روستا برطرف ود تا بدون هیچ مشکل رفت‌و‌آمد کنند.

وی تصریح کرد: تمهیدات لازم برای سکونت روستائیان در روستای ججه لو بخش ارشق فراهم شده است و انتظار می‌رود با همت روستائیان و اهتمام ویژه مسئولان استان و منطقه دوباره زندگی در این روستا از سر گرفته شود و این یک امر مهم و ضروری است.

معاون عمرانی استان اردبیل گفت: همت و تلاش اهالی روستای ججه لو بخش مشگین‌شهر ستودنی است و در این زمینه بخشدار ارشق نیز با برنامه‌ریزی‌های اساسی و تلاش همه‌جانبه توانسته‌ زیرساخت‌های نخست را برای سکونت روستائیان فراهم کند که امیدواریم با ایجاد واحدهای مسکونی در این روستا که بنیاد مسکن نیز تسهیلات کم بهره‌ای را در اختیار اهالی روستا قرار می‌دهد بتوانیم چرخه توسعه اقتصاد را دوباره در روستای ججه لو احیا کنیم.

تسهیلات بنیاد مسکن به اهالی روستای ججه لو ارائه می شود

بخشدار ارشق گفت: با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل به اهالی روستای ججه لو بخش ارشق تسهیلات ساخت مسکن ارائه می‌شود و در این راستا بیش از 15 نفر برای دریافت تسهیلات مسکن به بانک‌ها معرفی شدند.

نوری بیان کرد: هم‌اکنون احداث مسکن با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و روستاییان در حال انجام است و رفته رفته شاهد حضور اهالی روستای ججه لو در زادگاهشان خواهیم بود که انتظار می‌رود دوباره زندگی در این منطقه سر بگیرد.

داور یوسفی، یکی از اهالی روستای ججه لو با اشاره به اینکه در حال حاضر اهالی روستای ججه لو برای اینکه زندگی دوباره را در منطقه آغاز کنند نیاز به زیرساخت‌های خدماتی، از جمله آب، برق و خانه بهداشت دارند که نیاز است در این زمینه مسئولان مربوطه مساعدت ویژه‌ای داشته باشند.

وی تصریح کرد: در فاصله 3 کیلومتری روستای ججه لو یک روستا وجود دارد که از نعمات آب و برق برخوردار بوده و با درایت مسئولان می‌توان برق و آب را از این روستا به روستای ججلی انتقال داد.

نخستین خواسته‌ای که اهالی روستای ججه لو از مسئولان استان دارند ساماندهی راه 20 کیلومتری این روستا بوده که نیاز است هر چه زودتر مسئولان امر این جاده را ساماندهی کنند چرا که در قبال کار بزرگ اهالی روستای ججه لو باید تمام زیرساخت‌های لازم فرام شود و از هیچ تلاشی فروگذار نشود.

دو مورد از مطالبات اهالی روستای ججه لو نیز برق‌ و آبرسانی به روستاست که انتظار می‌رود مسئولان مربوطه هرچه زودتر این دو امر را در منطقه محقق سازند تا انگیزه روستاییان برای ماندن در این روستا و ساخت و ساز و از همه مهمتر از سرگیری زندگی در این منطقه دوچندان شود.

به راستی که بازگشت اهالی روستای ججه لو بعد از 30 سال به زادگاهشان یک معجزه و امری قابل قدردانی است و مسئولان نباید از این همت و کار عظیم مردمی به راحتی عبور کنند و در مقابل این اقدام کمر به همت بسته و همگام با اهالی روستا عمران و آبادانی منطقه رقم بزنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.