اهواز؛

تحقق 70 درصدی تعهد اشتغال در شهرستان شوش

رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش از تحقق 70 درصدی تعهد اشتغال امسال این شهرستان خبر داد .

تحقق 70 درصدی تعهد اشتغال شهرستان شوشبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،حسینی رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش گفت: 70 درصد تعهد اشتغال سال 1395 شهرستان شوش در سامانه رصد ثبت شده ضمن اینکه شهرستان شوش پارسال با 183 درصد تعهد اشتغال رتبه نخست را در استان خوزستان کسب کرد.

وی در ادامه از پیگیری برای رونق مشاغل خانگی در شهرستان شوش با راه اندازی کارگاه های کوچک با سرمایه اندک خبر داد و گفت: اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در این راستا آماده ارائه مشاوره و تامین مواد اولیه این کارگاه های کوچک است.

حسینی با اشاره به تشکیل دومین تعاونی مرزنشینان شهرستان شوش در بخش مرزی فتح المبین با بیش از یک هزار نفر عضو گفت: این تعاونی که در زمینه واردات و صادرات به کشور عراق فعالیت خواهد کرد در مرحله ثبت می باشد.

 
رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش همچنین با تشریح فعالیت بانوان در امور تعاون گفت: استقبال بانوان از طرح های تعاونی بیشتر از آقایان بوده به طوریکه در شهرستان شوش بیش از 10 تعاونی پوشاک بانوان فعالیت دارند که در راستای حمایت از این تعاونی ها با آموزش و پرورش ، شرکت ها و کارخانجات منطقه وارد مذاکره شده ایم تا پوشاک مورد نیاز کارکنان خود را از تعاونی های بانوان شوش تامین کنند.

وی همچنین از تشکیل تعاونی توسعه عمران شهرستان شوش خبر داد و افزود: این تعاونی هم اکنون در مرحله عضو گیری است ضمن اینکه حداقل نیم درصد جمعیت شهرستان باید عضو این شرکت تعاونی شوند.

 
سید ناصر حسینی با اشاره به نظارت و کنترل انجام شده در زمینه اشتغال در دستگاه های اجرایی و نیز شرکت ها و کارخانه های منطقه گفت: اولویت جذب نیروی کار در این شرکت ها نیروی بومی است و بر این نکته نیز تاکید شده و نظارت می شود.

وی بیان داشت: در صورتیکه مشاهده شود اداره ، شرکت و یا کارخانه ای نیروی مورد نیاز خود را از سایر مناطق تامین کرده این اداره وارد عمل شده و با شرکت و کارخانه مربوطه برخورد می کند چرا که اولویت استخدام با نیروهای بومی است.

رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش بیان کرد: در سالهای اخیر جذب نیرو در شرکت ها و کارخانه های منطقه تا 90 درصد از بین نیروهای بومی صورت گرفته و تنها در مواردی که نیروی متخصص مورد نیاز در شهرستان موجود نبوده از نیروی غیر بومی استفاده شده است که این تعداد نیز رقم اندکی است.

حسینی در خاتمه در خصوص روابط کار نیز گفت: در روابط کار اولویت با سازش کارگر و کارفرماست که از ابتدای امسال تاکنون از 188 دادخواست واصله در شهرستان شوش حدود 30 درصد آراء مراجع حل اختلاف به سازش منجر شده است ضمن اینکه آراء صادره در مراجع حل اختلاف شوش از سوی دیوان عدالت اداری تایید شده که این بیانگر کیفیت آراء صادره از سوی کارشناسان روابط کار و اعضای مراجع است که در استان خوزستان و حتی کشور کم نظیر است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.