تجهیز غیر اصولی ، عامل فوت کودک پنج ساله سیستانی

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت:‌ساخت غیر اصولی دیوار در اطراف مدرسه‌ای منجر به ریزش آن و حادثه آفرینی برای تعدادی از کودکان مشغول بازی پیرامون این دیوار شد.

علی‌رضا راشکی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، در خصوص جزییات اتفاق ریزش دیوار مدرسه و فوت کودک 5 ساله گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده شواهد حاکی از این است که ساخت غیر اصولی دیواری در اطراف مدرسه توسط اولیای دانش آموزان از علت‌های این حادثه بوده است.

وی ادامه داد: خانواده دانش آموزان با هدف افزایش ایمنی مدرسه سعی در مشارکت در این مسئله داشتند لذا خود نسبت به ساخت دیواری اطراف مدرسه اقدام کرده‌اند اما به دلیل استاندارد نبودن این دیوارکشی چنین حادثه‌ای رخ داد. 

راشکی با بیان اینکه 4 کودک در این حادثه دچار آسیب شدند گفت: یکی از بچه‌ها به دلیل ریزش دیوار فوت کرده و 3 نفر دیگر آسیب جدی نداشته و پس از انتقال به بیمارستان با درمان‌های سرپایی مرخص شدند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده مبلغ قابل توجهی قریب به 170 میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان مدیریت برای تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده و امیدواریم هرچه زودتر این اعتبار دریافت شود.

راشکی با اشاره به اینکه همایش‌های متعددی برای توجه به مناطق محروم و توسعه و تجهیز این مناطق در نظر گرفته شده گفت: هر ساله 600 کلاس درس مورد تجهیز و بازسازی قرار می‌گیرند در واقع یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان آموزش و پرورش تامین ایمنی فضاهای آموزشی است.

وی عنوان کرد: با توجه به این اقدامات انجام شده اما همچنان 6 هزار و 200 فضا نیازمند بازسازی تجهیز بوده که برای این امر مهم نیازمند تخصیص اعتبارات در نظر گرفته شده هستیم. 


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار