ارومیه؛

اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در سطح 98 هکتار از اراضی کشاورزی

محسن طاهری گفت: تاکنون سیستمهای نوین آبیاری تحت فشار درسطح 98 هکتاراز اراضی کشاورزی این شهرستان با صرف اعتباری بالغ بر 14 هزار و 968 میلیون ریال اجرا شده است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مدیر جهاد کشاورزی تکاب اظهار کرد: هم اکنون اجرای طرح های آبیاری تحت فشار درسطح 61 هکتار از اراضی این شهرستان در دست اجرا است.

وی تعداد طرح های شناسایی شده به صورت خرده مالکی و تجمیعی را 350 هکتار و طرح های نقشه برداری شده و در حال طراحی را 191 هکتار اعلام کرد.

به گفته طاهری همچنین برق رسانی برای طرحهای تجمیعی در سطح 19 هکتار با اعطای تسهیلات بانکی در حدود 1500 میلیون ریال انجام گرفته است.

وی در خصوص منابع آبی و اراضی پایاب سدها اضافه کرد: در سد الغدیر در فاز اول در سطح یک هزار و 250 هکتاردر حدود 70 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است و یک هزار هکتار نیز لوله گذاری شده و آماده تزریق آب است.

مدیر جهاد کشاورزی تکاب تصریح کرد: در سد احمدآباد نقشه برداری، مطالعه و طراحی اراضی در فاز اول در سطح یک هزار و 100 هکتار انجام گرفته است که 732 هکتار آن طراحی شده و آماده اجرا می باشد. این دو طرح جزء طرح های ملی است و نیازمند حمایت و تخصیص اعتبارات ویژه مسئولان اجرایی ذیربط است.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای فصل خرید گندم در این شهرستان ، سیلوی 30 هزار تنی تکاب که 50 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح هزینه شده است ، در حال خرید گندم تحویلی گندمکاران است.

وی ادامه داد: در امر برداشت گندم تعداد 52 دستگاه کمباین در سطح 28 هزار هکتار از مزارع گندم شهرستان در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.