بیش از 13 هزار نفر در اعتراض به آنچه که تشدید موج جرایم علیه اتباع چینی می خواندند، در پاریس تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، اعتراض ها در این زمینه در پی قتل خونین یک پارچه فروش چینی در منطقه اوبرویلیه در حومه پاریس شکل گرفت.

معترضان روز یکشنبه با در دست داشتن پرچم فرانسه از میدان «پلاس دو لا رپوبلیک» به سمت قلعه باستیل در شرق فرانسه حرکت کردند. روی لباس برخی از آنها شعارهایی همچون «خشونت، سرقت و ناامنی را متوقف کنید» و «برابری و امنیت برای همه» درج شده بود.

معترضان می گویند که موج سرقت و خشونت علیه چینی ها در ماه های گذشته افزایش یافته است و پلیس باید به تامین امنیت آنها به عنوان عضوی از جامعه فرانسه توجه ویژه نشان دهد.
پلیس فرانسه هم روی این موضوع صحه می گذارد و می گوید که سرقت از اتباع و گردشگران چینی، کره ای و ژاپنی در ماه های گذشته شایع شده است.

«آن ایدالگو» شهردار پاریس در همین رابطه ماه مه (اردیبهشت) با سفر به چین به مقام های این کشور اطمینان داده بود که اقدام های لازم برای حفاظت از اتباع چینی در دستور کار نیروهای امنیتی این شهر قرار گرفته است.

پاریس که اغلب به عنوان مقصد شماره یک گردشگران جهان شناخته می شود، در ماه های گذشته تحت تاثیر حمله های تروریستی و فضای امنیتی متحمل ضرر چند میلیون دلاری در صنعت گردشگری شده است.

درآمد حاصل از گردشگری، هفت درصد تولید ناخالص داخلی فرانسه را تشکیل می دهد و این در حالی است که تدابیر امنیتی از زمان حمله تروریستی نوامبر گذشته بر صنعت گردشگری این کشور سایه افکنده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار