سند تفاهم نامه همکاری دوجانبه بین وزارت نیرو و سازمان نقشه برداری کشور برای اجرا ابلاغ شد.

اجرای ابلاغ تفاهم نامه بین وزارت نیرو و سازمان نقشه برداری کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت:  از این پس به جای نقشه برداری زمینی، تصویربرداری از مسیر رودخانه ها برای تهیه عکس های ارتوفتو و تولید نقشه با مقیاس 1:2000 انجام خواهد شد.
حمید میر قاسمی افزود: این تفاهم نامه گامی مهم در تسریع ارائه خدمات مورد نیاز در تهیه نقشه ها است و از مهمترین اهداف این تفاهم نامه می توان به جلوگیری از اقدامات موازی دستگاه های اجرایی و پوشش نیازها در قالب خدمات مشترک، افزایش کیفیت خدمات نقشه برداری با اصلاح ضوابط و دستورالعمل های موجود، ظرفیت سازی نیروی انسانی برای افزایش راندمان کاری، معرفی فناوری های نوین در ارائه خدمات، افزایش نظارت بر عملکرد شرکت های مشاور نقشه برداری و انجام طرح های تحقیقاتی و پژوهشی اشاره کرد.
وی گفت : در قراردادهای نقشه برداری برای مطالعات حد بستر و حریم رودخانه ها از روش عکس برداری هوایی برای تهیه نقشه استفاده خواهد شد.
مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای  افزود با توجه به روند همکاری برای تحقق مفاد این تفاهم نامه و پیگیری امور،  کارگروهی تخصصی در آینده ای نزدیک تشکیل خواهد شد.
انتهای پیام//ن.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.