بساط دست فروشان جاده‌ای در حریم راه های شهرستان مانه و سملقان جمع آوری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، رییس اداره راه شهرسازی شهرستان مانه و سملقان گفت: دست فروشانی و مغازه دارانی که در حریم راه بساط کرده بودند با مجوز دادستانی جمع آوری شدند.

جعفر جعفری عرضه محصولات كشاورزی و تنقلات درحاشیه راه ها را، یكی از مهمترین مشكلات حریم راه های استان و شهرستان عنوان کرد و افزود :متاسفانه حریم راه ها به بستری برای عرضه محصولات كشاورزی توسط خرده فروشان محلی تبدیل شده كه این امر باعث كاهش ایمنی استفاده كنندگان از راه می شود.

وی هدف از اجرای این طرح را افزایش ضریب ایمنی راه در حوزه استحفاظی راه و شهرسازی بیان کرد و خاطر نشان کرد : حفظ و نگهداری حریم راه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با هرگونه تجاوز درحریم راه ها طبق ماده 6 قانون و تبصره 1 ماده 6قانون ایمنی راه ها و راه آهن برخورد و با دستور دادستانی اقدام و اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد :جاده های مواصلاتی مشهد (محور آشخانه به مشهد و آشخانه به سمت استان گلستان) از پرترددترین جاده های کشور هستند و مسافران و زائران در این مسیر هر روز شاهد حضور دست فروشانی هستند که با وجود ممنوعیت این کار اقدام به فروش محصولات کشاورزی و تنقلات در حاشیه این گذرگاه ها می كنند و برای رسیدن به سود جان مسافران و رانندگان را به خطر می اندازند.

رییس اداره راه وشهر سازی مانه وسملقان ،فروش میوه و تنقلات در کنار جاده‌ها سلامتی سرنشینان و رانندگان وسایط نقلیه را به ویژه پس از غروب آفتاب که دید مناسبی وجود ندارد، به شدت تهدید می کند و در بیشتر موارد منجر به وقوع تصادفات و حوادث ناگوار برای وسایط نقلیه و مسافران می‌شود.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.