مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه‌ آستان قدس رضوی در آیین افتتاح دفتر اردو و دفتر تخصصی شبه‌قاره خبرگزاری تسنیم، امام رضا(علیه السلام) را نماد ائتلاف فرقه ها و انسجام اسلامی معرفی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد، محمد امین توکلی زاده در این مراسم که با حضور سرکنسولگری پاکستان در مشهد و جمعی از مدیران خبرگزاری تسنیم در مرکز نمایشگاه ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به فرازهایی از زیارت جامعه کبیره که در آن از امام رضا(علیه السلام) با عنوان "ائتلفت الفرقه" یاد شده است گفت: امروز هنگامی که برادران اهل سنت از اقوام و ملل مختلف به این بارگاه نورانی می‌آیند و در کنار شیعیان به عبادت می‌پردازند، این لقب "ائتلاف کننده میان فرق" کاملا احساس می‌شود.

وی حریم قدس رضوی را جایگاه نزدیکی قلوب خواند و اضافه کرد: سالانه میلیون‌ها عاشق و دلداده به ساحت قدسی حضرت شمس الشموس(علیه السلام) رنج‌ها، سختی‌ها و مخاطرات سفر را به جان می‌خرند و برای زیارت حرم امام رضا(ع) گام در سفر می‌گذارند تا برای لحظاتی در جوار مضجع شریف رضوی به آسایش و راز و نیاز بگذرانند.

وی با بیان این مطلب که امروز زیارت رشته پیوند میان محبان اهل بیت(علیهم السلام) است، تصریح کرد: تاکنون تلاش‌ها و خباثت‌های فراوانی از سوی دشمن برای کم رنگ کردن زیارت صورت گرفته است، اما نه تنها موفق نبوده اند بلکه به لطف الهی روز به روز مقوله زیارت میان مسلمانان عمق بیشتری یافته است.

مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه‌ آستان قدس رضوی در ادامه به توطئه‌ صهیونست ها در ایجاد جنگ سوریه اشاره و تصریح کرد: تکفیری‌ها و سلفی‌ها نه تنها تعلق خاطری به هیچ کدام از مبانی اسلام ندارند، بلکه حقوق بشریت و اصول اولیه انسانیت را نیز زیر سوال برده‌اند. استکبار تلاش می‌کند جنگ سوریه را مخالفت عده‌ای از مردم با حکومت یا جنگ شیعه و سنی جلوه‌ دهد، در حالی که این جنگ، نبرد برای حفظ امنیت رژیم جعلی اسرائیل است.

وی جنایات گروهک‌های تکفیری علیه زائران حسینی و رضوی را محکوم و با بیان اینکه "زیارت" محل نزاع بین اندیشه‌ها بوده است، تصریح کرد: پس از آنکه اندیشه تکفیری نتوانست پاسخ‌گوی منطق و استدلال قرآنی- اسلامی شیعه درباره زیارت باشد، دست به ترورهای ظالمانه و جنایت مذبوحانه علیه زائران مظلوم ابا عبدالله الحسین(ع) و علی بن موسی الرضا(ع) زدند.

توکلی زاده افزود: اگر تکفیری‌ها صاحب اندیشه بودند، هیچ گاه وارد عرصه ترور نمی‌شدند. این جنایات از ضعف و استیصال آن-ها در برابر منطق زیارت حکایت دارد. جاذبه و مغناطیس زیارت که زائران را از دورترین نقاط جهان با تحمل مشکلات و مشقات فراوان به اعتاب مقدس می‌کشاند، خشم و حسد تکفیری‌ها را بر انگیخته است.

وی تلاش رسانه‌های استکباری برای تفرقه افکنی میان شیعه و سنی را با هدف تضعیف جبهه اسلام توصیف و عنوان کرد: استکبار همواره تلاش کرده شیعه را از سایر فرق اسلامی جدا کند؛ اما امروز جریان تکفیری باعث اتحاد محبان اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) در میان شیعه و سنی شده است.

این کارشناس امور رسانه، بر لزوم اقدامات منسجم و موثر فرهنگی در راستای روشنگری افکار نسبت به جریانات تکفیری تاکید و اظهار کرد: باید با نشان دادن چهره واقعی تکفیری‌ها آشکار کرد که این گروه‌های افراطی هیچ ارتباطی به برادران اهل سنت ندارند، زیرا جنایاتی که امروز در سوریه به وقوع می‌پیوندد، فقط منحصر به شیعیان نیستند و بسیاری از برادران اهل سنت نیز به دست این گروهک‌های افراطی به قتل رسیده‌اند.

مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه‌ آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به مشترکات فرهنگی و دوستی عمیق ملت‌های ایران و پاکستان اشاره و ابراز کرد: دوستی عمیق ملت‌های ایران و پاکستان انکارناپذیر است، زیرا بر مشترکات فرهنگی و دینی استوار بوده که ریشه‌های عمیق تاریخی و اعتقادی دارد و همین اشتراکات امروز سبب حمایت این دو ملت‌ از یکدیگر و خنثی شدن بسیاری از توطئه‌های تفرقه برانگیز شده است.

وی راهبرد اساسی نظام سلطه در برابر جوامع اسلامی را «نفوذ» معرفی و اظهار کرد: پدیده نفوذ که این روزها ایران اسلامی با آن دست به گریبان است، سال‌ها قبل با شدت و حدت بیشتری با هدف تضعیف قوا، چند پاره کردن کشور و تفرقه انگیزی میان اقوام و ادیان مختلف در پاکستان آغاز شده است.

توکی‌زاده با اشاره به این مطلب که جمهوری اسلامی ایران خواهان پاکستانی قوی و منسجم است، متذکر شد: ایجاد زمینه برای نفوذ، اختلاف افکنی میان فرقه‌ها و نحله‌های مختلف فکری، از جمله سیاست‌های شوم استکبار در برابر جوامع اسلامی است. در حالی که گفتمان انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره بر اتحاد مسلمانان و نزدیک کردن هرچه بیشتر قلوب فرق مختلف اسلامی استوار بوده است.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به استان سیستان و بلوچستان، عنوان کرد: اولین ماموریتی که تولیت معزز آستان قدس رضوی در کسوت مدیر کلی روابط عمومی و امور رسانه به بنده محول کردند، سفر به سیستان و بلوچستان با هدف بررسی شرایط زائران پاکستانی در مرز میان ایران و پاکستان بود. ایشان همواره به زائران پاکستانی که با طی مسافت طولانی و تحمل مشقت راه به زیارت بارگاه امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام) می‌آیند، توجه ویژه‌ای داشته‌اند. به همین سبب دستور تاسیس اقامتگاهی شایسته را در میرجاوه برای این زائران صادر کرده‌اند.

توکلی زاده با بیان اینکه از دولت و مسئولان کشور پاکستان، استدعا داریم تدابیر لازم را برای امنیت هرچه بهتر زائران رضوی بیندیشند، گفت: امنیت زائران در طول سفر یکی از دغدغه‌های اصلی آستان قدس رضوی بوده و فراهم آوردن شرایط آسایش برای زائران در طول سفر را یکی از تکالیف خود می‌داند.

توکلی زاده در توصیه ای به بخش تازه تاسیس اردوزبان در خبرگزاری تسنیم گفت: یکی از خبرهای مهمی که شما می‌توانید از مشهد الرضا(علیه السلام) مخابره کنید، خبر عشق و ارادت اردوزبانان به علی بن موسی الرضا(علیه السلام) است. مراسم‌های اردوزبانان در حرم منور رضوی که با شکوه و معنویت خاصی برگزار می‌شود، سوژه‌ای است که می‌تواند به خوبی عمق احساسات و عواطف اردو زبانان را به صاحت قدسی ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(علیه السلام) نشان دهد.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.