امسال تعداد قربانیان تصادفات جاده ای در هرمزگان 18 درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،سرهنگ علی اسفندانی رئیس پلیس راه هرمزگان گفت: در این مدت شمار زخمی ها نیز 15 درصد کاهش داشته است . 
سرهنگ علی اسفندانی افزود: تعداد تصادفات هم در این مدت 20 درصد کمتر از مدت مشابه پارسال است. 

وی گفت: آموزش فرهنگ ترافیک در مدارس ،افزایش حضور فیزیکی پلیس در جاده ها و محورهای حادثه خیز و افزایش مبالغ جریمه های تخلفات رانندگی در استان از مهمترین عوامل کاهش تصادف ها است. 

رئیس پلیس راه هرمزگان گفت: توجه نکردن به جلو ، خستگی و خواب آلودگی، واژگونی خودرو ، استفاده از تلفن همراه و خوردن و آشامیدن هنگام رانندگی از مهمترین عوامل تصادفات جاده ای در استان است. 

سرهنگ اسفندانی افزود: حدود 50 درصد حوادث جاده ای در استان به علت واژگونی خودرو است. 

وی با اشاره به کمبود تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی در جاده های استان گفت: باید با همکاری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان از همه امکانات و اعتبارات برای افزایش علایم رانندگی و در نتیجه کاهش تصادفات استفاده کرد. 

رئیس پلیس راه هرمزگان گفت : 28 درصد تصادف های جاده ای به علت رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی راکبان موتورسیکلت ها است که بیشتر در محور شرق استان و در شب رخ می دهد. 

سرهنگ اسفندانی افزود: استفاده نکردن از چراغ و لباس های شبرنگ و کلاه ایمنی از مهمترین عوامل تصادفات راکبان موتورسیکلت است. 

وی گفت: ارتقای فرهنگ ترافیک و افزایش آموزش در مدارس از مهمترین برنامه های امسال برای ایمنی بیشتر مسافران است.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: کاهش ، تصادف ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.