جوادیان مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قم بیان کرد:باغ پرندگان استان قم با جدیدترین و به روزترین استانداردها در جنب بوستان کوثر در بلوار آوینی احداث می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ پرندگان پیش بینی شده در این باغ شامل 310 گونه پرنده همچون پرندگان گرمسیری، حاره ای، سردسیری، انواع و اقسام پرندگان شکاری و کلکسیونی از پرندگان کمیاب و نادر برشمرد.

جوادیان مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قم بیان کرد: برای فاز یک پروژه، طراح باغ، جمع آوری 110 گونه پرنده را توصیه کرده است. فاز دوم این پروژه مربوط به ایجاد مجموعه بیودایورتی است. این فضا برای پرندگان مهاجر در گذر از استان جانمایی شده تا در این مکان کوهستانی و بکر توقف داشته باشند.

وی افزود:  با توجه به اینکه استان قم مسیر گذر پرندگان مهاجر است، ایجاد این برکه، جذب و توقف پرندگان مهاجر در استان را تقویت کرده و افزایش می دهد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قم عنوان کرد: در طراحی حفاظ این باغ علاوه بر اینکه از تورکشی به علت هزینه بالا و از بین رفتن در زمان کوتاه استفاده نشده، گلخانه‌ای وسیع برای پرندگان شکاری نیز تعبیه کرده است.

وی ادامه داد: پروژه باغ پرندگان 20 درصد پیشرفت ابتدایی و برنامه ای داشته است که با اتمام این پروژه برای نگهداری به بخش خصوص واگذار خواهد شد.

جوادیان اضافه کرد: طی دو ماه آینده به صورت کامل فاز دو پروژه نیز به اتمام می رسد و وارد فاز سوم جهت انتخاب پیمانکار و ارجاع کار به وی میشود، که در سه ماه ابتدایی سال 96 فاز اول این پروژه افتتاح می شود.

جوادیان اضافه کرد: احداث این باغ علاوه بر ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار در جذب گردشگر و معرفی پرندگان و گونه های شاخص این منطقه به بازدید کنندگان و دوستداران طبیعت تاثیرگذار است. می توان پرندگان نادر و کمیاب که در معرض خطر انقراض قرار دارند را با هدف حفظ تنوع زیستی و فراهم کردن شرایط زاد و ولد و تکثیر در این محل ها نگهداری کرد.

در پایان تاکید کرد: حداث این باغ مولفه هایی همچون اندازه قفس به تناسب پرنده، فاصله قفس ها از یکدیگر، ارتفاع قفس، نوع غذا، نحوه آبدهی به گونه ها، مسیر و فضای سرباز پیش بینی شده برای پرندگان و حضور دامپزشک متخصص نیز توجه ویژه ای شده است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار