شیرمادر مرگ ناگهانی در کودکان را کاهش می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛عطاالله شیرالی  رئیس مرکز بهداشت رامهرمز گفت: مرگ ناگهانی در کودکانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند کمتر است.

شیرالی  در همایش تغذیه با شیر مادر که از سوی کمیته امور بانوان فرمانداری و مرکز بهداشت این شهرستان برگزار شد افزود: یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های مهم یونیسف که منجر به انقلابی در زمینهٔ تأمین سلامت کودکان شده است تغذیه با شیر مادر است.

وی گفت: تغذیه با شیر مادر از 3 جنبه از نظر اسلام دارای اهمیت است که شامل سلامت مادر، سلامت کودک و روابط عاطفی بین مادر و فرزند می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت رامهرمز افزود: نطفه بیماری قلبی و عروقی در دوران کودکی بسته می‌شود و مرگ ناگهانی در کودکانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند کمتر است.

شیرالی گفت: ترکیب شیر مادر مطابق با سن شیرخوار تغییر می‌کند و این تغییرات از شروع تا پایان هر وعده تغذیه با شیر مادر مابین دفعات مختلف شیردهی تغییر می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت رامهرمز افزود: مادران باید توجه داشته باشند که هیچ‌وقت کودک را از شیر خود محروم نکنند و به شیر خشک عادت ندهند زیراکه شیر خشک خواص شیر مادر را هیچ‌گاه نخواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.