به گزارش گروه بینالملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی سیبیسی؛ کاناداییها بیشتر از سایر مردم جهان به نوشیدن قهوه تمایل دارند.
بر اساس تحقیقات موسسه بازاریابی یورو مانیتور، در سال 2015، کانادا رتبه اول بالاترین سرانه خرید قهوه را در 80 کشور جهان بدست آورد. همچنین سرانه نوشیدن قهوه در کانادا 152 لیتر برای هر فرد است که این آمار نیز کانادا را در جایگاه سوم جهان (پس از هلند و فنلاند) قرار میدهد. این در حالی است که ایتالیا علیرغم تنوع در تهیه قهوه در فهرست یورو مانیتور جایگاهی ندارد.
آنچه باعث شده مردم کانادا تمایل ویژهای به نوشیدن قهوه داشته باشند، هوای سرد است. مارک استرابل، تحلیلگر یورو مانیتور دراینباره میگوید: بدون شک رابطه مستقیمی بین زندگی در آب و هوای سرد و مصرف نوشیدنیهای گرم وجود دارد. زمستانهای طولانی در کانادا را بهراحتی میتوان با جایگزین کردن یک فنجان قهوه داغ در صبح زود گذراند.
به گفته استرابل نوع مواد مصرفی و در دسترس بودن برخی از خوراکیها میتواند ذائقه مردم یک منطقه را تغییر دهد. قهوه از نوشیدنیهایی است که در هر گوشه از کانادا با سادگی در دسترس قرار دارد. تیم هورتونز، برند معروف قهوه در کانادا است که با 3700 شعبه بهصورت شبانهروزی اقدام به سرو قهوه میکند. این روند باعث میشود، مردم کانادا با دسترسی به قهوه آماده، این نوشیدنی را به هر چیز دیگری ترجیح دهند. بهعلاوه ارزان بودن قهوه در کانادا، آن را به نوشیدنی شماره یک این کشور تبدیل کرده است.
انتهای پیام/