مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: تعاونی‌های استان برای 59 هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در سطح کشور 100 هزار تعاونی فعال است، افزود:  در استان آذربایجان شرقی از 6 هزار و 600 تعاونی به ثبت رسیده 4 هزار و 200 تعاون فعال بوده و یک میلیون 700 هزار نفر عضو این تعاونی هستند.

وی با بیان اینکه 47 درصد جمعیت استان عضو تعاونی هستند، افزود: تعاونی‌های استان برای 59 هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده‌اند.

حسینی گفت: 19 درصد اعضای تعاونی زن با 295 هزار و 613 نفر و 81 درصد مرد با یک میلیون و 371 هزار نفر است.

وی با اشاره به تعداد شاغلان استان که یک میلیون و 100 هزار نفر است، گفت:  حدود 5 درصد شاغلان استان به عبارتی 59 هزار نفر در تعاونی‌ها مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی سرمایه اولیه تعاونی‌ها استان را یک هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بیشترین تعداد تعاونی‌ها مربوط به خدمات با یک هزار و 288 مورد، صنعت 916 مورد، کشاورزی و مسکن بوده و کمترین تعداد تعاونی به تعاونی‌های تامین نیاز صنوف خدماتی با 9 مورد، تعاونی نوع جدید 20 مورد و اعتباری 36 مورد است.

حسینی ادامه داد: برای حل مشکلات تعاونی‌ها ستاد حل مشکلات تعاونی‌ها  با ترکیب مدیرکل تعاون و کار، معاون استاندار، معاون دادستان، معاون اداره ادطلاعات، معاون شهرداری تشکیل می‌یابد و در نهایت موضوعات تعاونی‌های مشکل‌دار بررسی شد.

وی تعداد تعاونی‌های مشکل‌دار بررسی شده در ستاد حل مشکلات تعاونی‌ها را 37 مورد اعلام کرد و گفت: تعاونی مسکن فرهنگیان با 20 پروژه از جمله تعاونی‌های مشکل‌دار بود که مشکلات آن حل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در هفته تعاون 603 طرح تعاونی با یک هزار و 18 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سطح کشور به‌بهره‌برداری می‌رسد که در سطح استان آذربایجان شرقی نیز به همین مناسبت 11 طرح با 29 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.