یک بهله پرنده شکاری توسط شهروند ساکن ارومیه به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داده شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه از تحویل یک بهله پرنده شکاری توسط شهروند ساکن این شهرستان به اداره حفاظت محیط زیست خبر داد.

خانی با اعلام این خبر گفت: یک شهروند ساکن شهرستان ارومیه یک بهله پرنده شکاری از گونه پیغو که قادر به پرواز نبوده و از ناحیه بال و پای چپ مصدوم بودبه این اداره تحویل داد.

وی ضمن قدردانی از اقدام پسندیده این شهروند گفت: بی شک چنین اقداماتی نشانگر رشد فرهنگ محیط زیست و علاقه مندی مردم به طبیعت و حیات وحش کشور را نشان می دهد که خوشبختانه در شهرستان ارومیه استمرار این قبیل موضوعات بسیار مشاهده شده است.

خانی ادامه داد: این پرنده به سبب مصدومیت به اداره کل حفاظت محیط زیست استان منتقل و پس از تیمار و اطمینان از بازیابی سلامت و توانایی پرواز در زیستگاه خود رها سازی خواهد شد.

گفتنی است: پرندگان شکاری پرندگانی هستند که غذای خود را از راه شکار کردن به هنگام پرواز به دست می آورند آن ها از حس بینایی بسیار قوی برخوردارند و برای پیدا کردن مهره داران کوچک و دیگر پرندگان در هوا از آن بهره می گیرند با توجه به اینکه پرندگان شکاری از جایگاه ممتازی در هرم زیستی اکوسیستم ها برخوردار می باشند و در حفظ تعادل اکولوژیکی طبیعت تاثیر و نقش بسزایی دارند .

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.