رئیس جمهور فیلیپین در سخنانی صریح مشکلات کشور خود را میراث تهاجم آمریکایی ها به کشورش دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از سی ان ان، رهبر مبارزه جوی فیلیپین روز دوشنبه به اوباما هشدار داد که باید به جای طرح کردن مسئله کشتار فراقضایی، سنجیده تر عمل کند.  

«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا و «رودریگو دوترته،» همتای فیلیپینی او، قرار بود این هفته در لائوس دیداری داشته باشند که در آن اوباما در ملاقات رهبران جنوب شرقی آسیا شرکت کند. مقامات کاخ سفید، پیشتر گفته بودند که اوباما در خصوص نحوه برخورد فیلیپین با قاچاقچیان مواد مخدر، صحبت هایی خواهد کرد زیرا فیلیپین از کشتار فراقضایی استفاده می کند یا در مورد فرد متهم، از روال جاری قضایی استفاده نمی شود.

اما رهبر فیلیپین در پاسخ به این صحبت، روی خوشی نشان نداد.

دوترته روز دوشنبه در سخنانی با تندی گفت: او فکر می کند کیست؟ من عروسک خیمه شب بازی آمریکا نیستم. من رئیس جمهور یک کشور منسجم هستم و در برابر کسی جز مردم فیلیپین پاسخگو نیستم.

دوترته در ادامه از آمریکا به دلیل ناآرامی های جنوب فیلیپین و جزیره میندانائو انتقاد کرد.

وی افزود: در واقع، این مشکل از آمریکا به ما ارث رسیده است. چرا؟ چون آنها به کشور ما حمله کردند و ما را مرعوب کردند. همه سابقه فجیع کشتار فراقضایی دارند. چرا باید نبرد با جرائم، مسئله ساز باشد؟

دوترته در ادامه گفت: به حقوق بشر آمریکایی نگاه کنید. ببینید با مهاجران چه رفتاری داشتند.

اوباما روز دوشنبه در پاسخ اظهار کرد شاید دیدار خود با دوترته را انجام ندهد. اوباما در کنفرانس خبری خود گفت: من همیشه می خواستم مطئمن شوم که دیداری ثمربخش داشته باشم و کاری انجام دهم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار