مادورو از رئیس مخالفان ونزوئلا شکایت می‌کند

رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد از رئیس مخالفان دولت به علت دعوت به خشونت شکایت می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا از کاراکاس، نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد قصد دارد بر ضد هانری راموس آلوپ رئیس مخالفان ونزوئلا و رئیس مجمع ملی این کشور به اتهام تحریک به خشونت به نهادهای قضایی بین المللی شکایت کند.

رئیس جمهور ونزوئلا در جمع طرفداران خود در کاراکاس رئیس مخالفان دولت را به تحریک مردم به خشونت از طریق سخنان تنفر آمیز و  فاشیستی متهم و تاکید کرد بر ضد وی به دادگاههای ملی و بین المللی شکایت خواهد کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا افزود در این راستا دستور تشکیل یک کمیسیون ویژه را به منظور تحقیق درباره تمام تهدیدها، اظهارنظرهای نژاد پرستانه، تنفر آمیز و خشونت آمیز  هانری راموس آلوپ که ریاست حزب وحدت دموکراتیک ونزوئلا را بر عهده دارد، صادر کرده است.

رئیس جمهور ونزوئلا هفته پیش از دیوان عالی کشورش خواسته بود مصونیت پارلمانی نمایندگان را لغو کند چرا که به گفته وی برخی از اعضای مجمع ملی ونزوئلا از مصونیت پارلمانی خود برای دسیسه چینی و بر هم زدن ثبات دولت و کشور استفاده می کنند.

اما آلوپ در واکنش به تهدیدهای رئیس جمهور ونزوئلا تاکید کرد مادورو نگران و عصبی است. او به خوبی فهمیده است که نه فقط احزاب و گروههای سیاسی بلکه شهروندان ونزوئلا نیز خواستار برگزاری همه پرسی خلع وی از مقام ریاست جمهوری هستند.

مخالفان رئیس جمهور ونزوئلا قصد دارند روزهای هفتم و چهاردهم سپتامبر تظاهرات گسترده ای در اعتراض به سیاست های مادورو برگزار کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار