کار آفرین اصفهانی که 15 سال قبل اقدام به پرورش شتر مرغ کرده بود، امروز ثمره 15 ساله اش به بار نشست .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،این مزرعه را کارآفرین اصفهانی در دل بیابان های خشک اطراف شهر اصفهان ، جایی که ذخیره آبی اش روز به روز کاهش می یابد احداث کرده است و بستر یک فعالیت اقتصادی جدید و هماهنگ با اکوسیستم خشک منطقه را فراهم کرده است.

در این مزرعه چرخه ی کامل پرورش شترمرغ راه اندازی شده و سالانه 50 میلیارد ریال درآمد حاصل از این فعالیت اقتصادی است.

صالحی با نوآوری و توسعه صنعت پرورش شتر مرغ دريچه اي جديد به روي بهره برداران بخش کشاورزي گشوده است تا نبود کشت و زرع در زندگی آنان تاثیر منفی نگذارد.


صالحی با اقدام به پرورش شترمرغ ، سالانه برای چرخه پروار و مولد حدود 9000 تخم شترمرغ تولید می کند و نکته قابل توجه ورود این مزرعه دار به عرصه ی استفاده از چرم شترمرغ در پوشاک و کیف و کفش و آماده سازی بستر صادرات این محصولات به آن سوی مرزها است .

وی صادرات و ارزآوري، هزينه هاي پايين پرورش، تنوع محصولات و همچنين خواص درماني و دارويي فرآورده هاي شترمرغ را ازمهم ترين دلايل پا گرفتن صنعت پرورش اين پرنده می داند.

این کار آفرین می گوید، شترمرغ، پرنده ای که برای پرورش آن میزان بسیار کمی آب مصرف می شود الگویی جایگزین برای پرورش دام های پرمصرف است.

از ویژگی های بارز شتر مرغ می توان به مصرف کم آب و غذا ، افزایش وزن آن تا 110 کیلو گرم و امکان استفاده از چرم ، ناخن ، پر، و روغن آن در صنایع دیگر اشاره کرد.

از فواید دیگر آن خاصیت درمانی گوشت شترمرغ است که برای فشار خون و کلسترول بسسیار مفید است

سالانه 600 تن گوشت شترمرغ توسط واحد‌های تولید و پرورش شترمرغ موجود در استان تولید می‌شود و در حال حاضر استان اصفهان 20 درصد از گوشت شترمرغ کشور را تولید می‌کند .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.