فرمانده انتظامی سيرجان گفت: فردی که با نام جعلی دخترانه در بازی های آنلاين اقدام به هك حساب می كرد شناسايی و دستگير شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سرهنگ محمدرضا ایران نژاد گفت: در پی مراجعه فردی به این پلیس مبنی بر هك حساب كاربری جیمیل و سوء استفاده از سایر اپلیكیشن هایی كه توسط این حساب كاربری پشتیبانی می شدند مانند اینستاگرام و بازی كلش اف كلنز و... پرونده ای در پلیس فتا شهرستان سیرجان تشكیل و در دستور كار قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: پس از انجام اقدامات فنی و پلیسی با توان سایبری موجود متهم كه جوانی 23 ساله است شناسایی و در محل سكونت دستگیر كه با بررسی فنی از مستندات و ادله دیجیتال بر روی تلفن همراه مشخص شد متهم با نام جعلی دخترانه در بازی های آنلاین اقدام به شكار قربانیان خود كرده و پس از جلب اعتماد نام كاربری و رمز عبور افراد را گرفته و بلافاصله رمز عبور آنها را تغییر داده و برای بازگرداندن اكانت كاربری از آنان اخاذی می كرده است.

ایران نژاد با بیان اینکه متهم پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد ، خاطر نشان کرد: نداشتن اطلاعات کافی و واقف نبودن به قوانین جرائم رایانه ای یکی از دلایلی است که برخی از افراد به دلیل آن قربانی می شوند و برخی نیز اقدام به اعمال مجرمانه می کنند لذا ضرورت دارد افراد اگر اطلاعات کافی و درستی از این فضا ندارند وارد این حوزه نشوند چرا که برخی از آسیب های فضای مجازی غیر قابل جبران بوده و برای همیشه برای فرد باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار