تحلیلگر موسسه آربی سی کاپیتال مارکتس از افزایش بهای نفت در سال آتی میلادی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، یکی از کارشناسان نفتی موسسه «آربی سی کاپیتال مارکتس»، برآورد کرد بهای نفت در سال آتی میلادی بیش از 50 درصد افزایش خواهد یافت.

سه شنبه هفته گذشته بهای نفت با حدود 7 درصد کاهش به 43 دلار به ازای هر بشکه رسید که این میزان پایین ترین سطح در 20 روز گذشته بود.

هلیما کرافت، تحلیلگر موسسه آر بی سی کاپیتال مارکتس، معتقد است در کوتاه مدت بهای نفت کاهش خواهد یافت؛ اما بهای طلای سیاه در سال آینده میلادی به 60 دلار به ازای هر بشکه خواهد رسید.

کرافت اظهار کرد: «هر چقدر به پایان سال جاری میلادی نزدیک تر شویم، بهای نفت به 50 دلار به ازای هر بشکه نزدیک خواهد شد.» وی افزود: «پیش بینی می شود در سال 2017 با کاهش عرضه و ذخایر نفت، بهای طلای سیاه به 60 دلار به ازای هر بشکه نیز برسد؛ اما همه چیز به تولیدکنندگان بزرگ نفتی بستگی دارد.»

در حال حاضر، میزان عرضه نفت در بازارهای جهانی بیش از میزان تقاضا است. کرافت معتقد است عرضه بیش از حد نفت در بازارها تا سال آتی میلادی کاهش خواهد یافت. با کاهش میزان عرضه، احتمالا شاهد افزایش بهای نفت خواهیم بود.

در حال حاضر، همه به نتیجه اجلاس اوپک و تصمیم اعضای آن درخصوص توقف تولید چشم دوخته اند. بهای طلای سیاه در نیمه اول سال 2016 بیش از 50 دلار به ازای هر بشکه بود؛ اما در نیمه دوم سال جاری میلادی، این رقم با کاهشی 4 درصدی به زیر 50 دلار به ازای هر بشکه رسیده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار