معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با بیان اینکه ایجاد دگرگونی های ذهنی در انسان ها مقدم بر تغییرات فیزیکی و ظاهری است، هنرمندان را قهرمانان و پیشروان اصلاح بینش ها در جامعه دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ طاهر شریفی افزود: یکی از علل مهم عقب ماندگی هر جامعه و به خصوص استان اردبیل در زمینه های گوناگون این بوده است که شرایط لازم برای ورود مقوله هنر در جایی که به آن احساس نیاز می شود، فراهم نشده است.

وی هنر را متفاوت و متمایز با مقوله تخصص ذکر و اظهار کرد : تخصص در یک موضوع علمی و فنی را شاید تعدادی افراد داشته باشند؛ اما هنر یک موضوع منحصر به فرد است که شاید خود هنرمند نیز فقط یک بار و در شرایط مکانی و زمانی خاص قادر به آفرینش یک اثر هنری می شود.

شریفی تشریح کرد : در اکثر مواقع در استان اردبیل افرادی با ذهنیت مهندسی و فیزیکی در مسند کارها بوده اند و به همین خاطر فقط به ایجاد تغییرات در ساخت و سازهای ظاهری تمرکز داشته اند و ایجاد اصلاحات در ذهنیت و بینش انسان ها که لازمه پیشرفت اصولی و پایدار در سایر جوانب است، مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پیشرفت ها بطور قطع ریشه معنوی و ذهنی دارند ادامه داد: اگر جامعه ای متحول و پویا می خواهیم باید در وهله اول زمینه رشد هنرمندان در رشته های گوناگون را به خوبی فراهم کنیم تا آنان نیز با آفرینش آثاری ارزشمند از لحاظ معنوی بتوانند ذهنیت و بینش انسان ها را به سوی مثبت هدایت نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل افزود: دگرگونی های ذهنی هیچگاه حالت مستقیم و اجباری ندارند بلکه ذهن مردم که مخاطبان اصلی هنرمندان می باشند گاهی با مشاهده یک اثر فاخر مانند فیلم، عکس ، نقاشی و از این قبیل متحول می شود.

وی یادآوری کرد: اگر اجازه دهیم تا هنرمندان در فضایی آزاد و صمیمی با همدیگر مراوده فکری داشته و احساسات لطیف و تاثیرگذارشان را برای مخاطبان بیان نمایند بطور حتم نتایج مثبت آن بر جوانب گوناگون جامعه جلوه گر خواهند شد.

شریفی با اشاره به اینکه وجود هنرمندان علاقه مند به تعداد فراوان در استان اردبیل جای خوشحالی و خرسندی دارد، بیان کرد: در عین حال دیدن چنین فضاهای محقر و دلگیر که نتیجه اهمیت ندادن مسوولان و مدیران ذیربط در گذشته و حال بوده روان هر انسان واقع بینی را می آزارد.

وی نسبت به کمک های مادی و معنوی به علاقه مندان به کارهای هنری به خصوص در زمینه عکس و فراهم کردن زمینه فعالیت مناسب و نیز ارایه آثار ارزشمندشان به مخاطبان قول مساعد داد و افزود : با همکاری ارگان هایی مانند فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و دیگر بخش هایی که می توانند در این ارتباط کمک کار باشند انتظار می رود کمبودها و کاستی های فعالان در این رشته برطرف شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.