شهرکرد؛

دعای پرفیض عرفه در شهرکرد طنین انداز می شود

همزمان با اولین سالگرد عروج عارفانه مهاجرین الی الله در فاجعه منا، مراسم پرفیض قرائت دعای عرفه در شهرکرد برگزار می شود.

دعای پرفیض عرفه در شهرکرد طنین انداز می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیر هیأت رزمندگان اسلام شهرکرد گفت: همزمان با اولین سالگرد عروج عارفانه مهاجرین الی الله در فاجعه منا، دعای پرفیض عرفه از ساعت 16 روز یکشنبه 21 شهریور ماه جاری برابر با 9 ذی الحجه در مصلای امام خمینی (ره) این شهر قرائت می شود.

کاظم احمدی افزود: در این مراسم معنوی، یاد و خاطره 19 شهید استان چهارمحال و بختیاری در فاجعه دلخراش منا نیز گرامی داشته می شود.

وی ادامه داد: حجت الاسلام محمد همتیان از خانواده شهدای منا سخنران این برنامه است و مداح اهل بیت سید علی حسین نژاد هم دعای عرفه را قرائت می کند.

احمدی با بیان اینکه مصلای شهرکرد یک ساعت قبل از آغاز برنامه آماده حضور علاقمندان است، پیش بینی کرد: امسال بیش از 10 هزار نفر در این آیین معنوی شرکت کنند.

به گفته وی؛ دعای عرفه برای بیستمین سال متوالی و با استقبال مردم در مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرائت می شود که سال گذشته حدود 10 هزار نفر در این مراسم شرکت کردند.

گفتنی است: 9 ذی الحجه برابر با روز عَرَفه (روز نیایش) است که از روزهای مهم برای مسلمانان و از جمله شیعیان به شمار می رود. قرائت دعای حضرت امام حسین (ع) در روز عرفه از مهم ترین اعمال این روز است.

9 ذی الحجه همچنین سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقيل (ع) سفیر و فرستاده حضرت اباعبدالله الحسين (ع) در كوفه (در سال 60 هجری قمری) می باشد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار