به گزارش
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
تبریز؛نجفی در نشست مشترک اعضای کمیسیون اجتماعی و نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، با بیان اینکه پیشرفت هر کیلومتر از پروژه مترو، بیش از 180 میلیارد تومان برای کلانشهرها هزینه دارد، گفت: این در حالی است که از ابتدای سال جاری تاکنون، ریالی از سهم دولت به این پروژه تحقق نیافته است.
وی با اشاره به اینکه درآمد سرانه آذربایجانشرقی، کمتر از میانگین کشوری است، یادآور شد: بودجه شهرداری تبریز در سه سال اخیر، 2850 میلیارد تومان بودهاست که بخش اعظم آن، صرف حوزه حملونقل میشود.
وی افزود: روزانه 3 میلیون و 600 هزار سفر درونشهری در تبریز صورت میگیرد؛ همین امر موجب شده شهرداری تبریز مهمترین بخش از اهتمام عمرانی خود را متوجه تقویت زیرساختهای حملونقل و توسعه پروژه قطار شهری کند؛ در این راستا، در دو سال گذشته حدود 900 میلیارد تومان از سوی شهرداری تبریز، به پروژه قطار شهرداری تبریز تزریق شده است.
شهردار تبریز یادآور شد: در سه سال اخیر با تعامل شهرداری و شورای اسلامی شهر، هزینهای بالغ بر 5 هزار میلیارد صرف اجرای پروژههایی شده که هر یک در مدت کمتر از یک سال اجرا شده و زمینه تحول سیمای عمرانی شهر را فراهم کردهاند.
نجفی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت وصول سهم شهرداری از محل جرایم راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و افزود: سال گذشته، از مجموع 36 میلیارد جرایم وصول شده راهنمایی و رانندگی، تنها یک میلیارد و 800 میلیون تومان وصول شده و در شش ماه نخست امسال نیز هیچ رقمی وصول نشده است. این در حالی است که تکالیف گستردهای در این خصوص بر عهده شهرداریها گذاشتهشده است و شهرداریها همواره، مهمترین نهاد خدمتگزار در حملونقل شمرده میشوند.
انتهای پیام/ش