معاون روابط کار وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بعد از گذشت سه دهه تغییر چندانی در معیشت کارگران احساس نمی‌کنیم، گفت: نیروی کار باید حداقل 50 درصد از حقوقش را پس‌انداز کند.

50 درصد حقوق کارگران باید پس‌انداز شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛هفده‌تن صبح امروز در نشست علمی تخصصی منتخبان تشکل‌های کارگری و کار فرمایی، گفت: اگر تشکل‌هایمان قوی و قدرتمند بودند و امروز می‌توانستند در کنار نهادهای تصمیم‌گیری دولت حضور پررنگی داشته باشند به طور قطع قوانین و مقرراتی که اصلاح می‌شد میزان اثر بخشی‌شان در رشد اقتصاد کشور بسیار بالاتر بود.

وی با بیان اینکه کار در حوزه تشکل‌ها سه جانبه گرایی است، افزود: ما تا از طریق اغنا سازی و اجماع‌سازی تا به تصمیم‌گیری نهایی نرسیم در شورای عالی حفاظت فنی و شورای عالی کار به طور قطع هیچ چیزی را به دولت نمی‌فرستیم.

معاون روابط کار وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از دلایل مهم کوچک ماندن اقتصاد کشور غل و زنجیرهایی است که در طول سه دهه گذشته به پای اقتصاد تولید و خلاقیت و بهره‌وری نیروی کار آویزان شده است.

هفده‌ تن افزود: امروزه 182 هزار قانون و مقررات دستور‌العمل و آیین‌نامه همچون غل و زنجیر بر پیکره اقتصاد نحیف و زخم‌خورده کشور آویزان است و جای تحرک به اقتصاد کشور را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه ما نباید به دنبال حمایت صرف از نیروی کارگر باشیم، تصریح کرد: حمایت‌های صرف نه تنها به عزت و کرامت نیروی کار کمکی نمی‌کند بلکه نیروی کار را ضعیف نگه می‌دارد و ما باید نیروی کار را به درجه‌ای از توانمندی به لحاظ مهارت و خلاقیت برسانیم که کارفرما دربه‌در به دنبال کارگر باشد.

قرار بود رشد بهره‌وری نیروی کار ما سالانه 3.5 درصد رشد داشته باشد اما در طول چهار برنامه در پنج‌ سال گذشته رشد بهره‌وری نیروی کار ما کمتر از یک درصد بوده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.