وزیر ارتباطات در همایش حمایت از توسعه شبکه های اجتماعی بومی مسدود کردن شبکه های اجتماعی را کار اشتباهی دانست و به بومی کردن شبکه ها اشاره داشت.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش حمایت از توسعه شبکه های اجتماعی بومی گفت: استفاده از شبکه های اجتماعی در سرتاسر دنیا مرسوم است و اندیشه مسدود کردن این شبکه ها  کار درستی نیست چرا که با نیاز های مردمی نمی شود برخورد کرد.

وی ادامه داد: ما باید تلاش کنیم به جای مسدود کردن شبکه های اجتماعی،آن را بومی کنیم که با عادت ها و روش های ما سازگاری داشته باشد و اگر نگاهمان اینگونه باشد همراهی مردم رادر پی خواهیم داشت.

 واعظی در ادامه افزود:  بومی کردن شبکه های اجتماعی باید در دستور کار  تمامی بخش های وزارت ارتباطات ، مرکز ملی ، وزارت ارشاد و سایر ارگان های دیگر قرار گیرد تا به این وسیله فرصت های فضای مجازی را افزایش و تهدید ها را کاهش دهیم.

اندیشه مسدود کردن شبکه های اجتماعی کار درستی نیست

این مقام مسئول عنوان کرد؛ معتقد نیستیم که  شبکه های اجتماعی در دولت ضرر و زیان ندارد اما ما باید هنرمندباشیم و با حفظ اصل آن فرصت ها را دریافته و برای تهدید ها راه حل داشته باشیم.

واعظی گفت: جامعه ما با شبکه های اجتماعی وارداتی مواجه شده است و در حال حاضر هرچه  اقدام به مسدود کردن این شبکه های اجتماعی کنیم باز  هم 10 برابر این فضا آماده است. برای استفاده نکردن از این شبکه های اجتماعی تنها راه حل این است که بتوانیم مردم را متقاعد کنیم تا از شبکه های اجتماعی بومی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه باید حقوق شهروندی و دسترسی آزاد بر اطلاعات را فراهم کنیم گفت: قطعا این شبکه های بومی  مزایای مشابه خارجی آن را داراست ولی مشکلات آن را ندارد. اکثریت اجتماع با تکیه بر آرامش دوست ندارند که خانواده ها درگیر مسائل غیر اخلاقی باشد.

واعظی ابراز داشت: محتوای بین المللی بر اساس فرهنگ غربی است و باید پالایش هوشمند شود و به جای بستن کل سایت از فیلترینگ هوشمند استفاده می کنیم.


 وزیر ارتباطات در ادامه خاطر نشان کرد: متاسفانه  برخی افراد به غلط فکر می کنند که نظارتی بر روی شبکه های اجتماعی خارجی نیست و شبکه های اجتماعی بومی تحت نظارت هستند؛ در صورتی که در هر دوی اینها سیاست دولت تحت نظر گرفتن نیست و شبکه های اجتماعی و اپراتورهای مختلف نظارت نیازمند دستور مقام قضایی است.

وی با بیان اینکه استفاده از شبکه های اجتماعی داخلی باعث افزایش سرعت و کیفیت و قیمت ارزان تر پهنای باند می شود اذعان داشت: کار دولت فراهم کردن زیر ساخت هاست و بخش خصوصی ما باید تولید کند.

این مسئول در ادمه افزود: همه چیز به بخش خصوصی واگذار شده و قوانین شبکه اجتماعی هم کار دولت نیست و شبکه های اجتماعی داخلی نمی تواند کار تبلیغات و همچنین دولت الکترونیک و خرده بانکداری انجام دهد.

در ادامه واعظی نمونه های آماده شده شبکه های اجتماعی را ذکر کرد و گفت: دوسال پیش دو شبکه های اجتماعی راه اندازی شدند که به دلیل عدم استقبال کاربران هردو شکست خوردند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مردم یک بار مهاجرت به شبکه های اجتماعی بومی داشته باشند اگر موفق بود ادامه می دهند اگر نبودند که دیگر انجام نمی دهند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار