کلینتون: ترامپ شایستگی فرماندهی بر نیروهای مسلح را ندارد

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر با اشاره به اظهارات نژادپرستانه و جنجالی رقیب جمهوری‌خواهش، گفت وی صلاحیت ریاست جمهوری را ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، هیلاری کلینتون در اظهاراتی گفت: ترامپ به هیچ وجه صلاحیت ریاست جمهوری آمریکا را ندارد. 

وی گفت: ترامپ همواره بخش هایی از جامعه آمریکا را به تمسخر می گیرد و تحقیر می‌کند، خبرنگاری را که معلولیت دارد به تمسخر می گیرد، زنان را خوک خطاب می کند، مهاجران مکزیکی را مشتی جنایتکار تجاوزگر می خواند، مسلمانان را تحقیر می کند؛ این نشان‌دهنده شخصیت ما نیست.

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: ما طرح‌هایی داریم ولی در کنار آن ارزش‌هایی نیز داریم و می‌خواهیم به خاطر ارزش های آمریکا بایستیم. ما قرار است با متحدان  خود همکاری کنیم نه اینکه به آنها توهین کنیم، ما  در برابر دشمنان خود می ایستیم، نه اینکه بخواهیم با آنها همدست شویم؛ طرح هایی واقعی ارائه می کنیم، نه اینکه یک مشت اوهام  بگوییم؛ مردم آمریکا نوامبر امسال انتخابی بزرگ در خصوص امنیت ملی دارند، در یک طرف دونالد ترامپ را داریم که ارتش آمریکا را یک فاجعه خطاب می کند، با این گفتار که من بیشتر از ژنرال‌های ما درباره داعش می دانم، به ارتش توهین می کند. 

کلینتون گفت: همه اقدامات انتخاباتی ترامپ سراسر توهین به کسانی است که لباس رزم را برای دفاع از مردم آمریکا به تن کرده‌اند. فردی که تا این اندازه درباره کهنه‌سربازان ما به خطا فکر می‌کند، شایستگی ندارد که فرماندهی کل نیروهای مسلح را به دست گیرد. 

وی گفت: در خصوص مبارزه با داعش، (ترامپ) به صورت کلی طرحی که دارد و آن این است که بگذاریم سوریه محل جولان آزادانه داعش باشد. دونالد باید به نقشه نگاهی داشته باشد. وی صحبت از اعزام نیروهای زمینی آمریکا می کند ولی در صورتی که من رئیس جمهور شوم، هرگز چنین کاری نمی کنم. وی حتی صحبت از استفاده از تسلیحات اتمی می کند. 

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا  گفت: وی در صحبت از تسلیحات اتمی خیلی بی قاعده است. وی می گوید اصلا اهمیتی نمی دهد که کشورهای دیگر نیز به این سلاح ها دست یابند. صحبت های وی به قدری دور از ذهن هستند که وقتی می شنوم به خودم می گویم چنین چیزی اصلا شدنی نیست. وی می گوید طرحی راز آلود برای شکست داعش دارد ولی در این میان راز این است او اصلا طرحی ندارد. 

هیلاری کلینتون افزود: موضوع اینجاست که وی اصلا نمی داند درباره چه چیزی صحبت می کند. وی اصلا  شایستگی و صلاحیت برای ریاست جمهوری آمریکا را ندارد. 
وی در بخشی دیگر از اظهاراتش با بیان اینکه خشونت مسلحانه داخلی یکی از عمده‌ترین تهدیدها برای آمریکاست، گفت: باید راه های گریز را برای کسانی که صلاحیت داشتن سلاح را ندارند، بست. 

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه اظهاراتش با انتقاد از جمهوری‌خواهان در بازی با جان مردم و سیاسی‌کاری در مسائلی که با امنیت و سلامت مردم مرتبط هستند از مردم این کشور خواست در انتخابات شرکت کنند و آینده خود را به درستی رقم بزنند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار