در سرشماری نفوس و مسکن خراسان شمالی 734عامل اجرایی فعالیت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ استاندار خراسان شمالی در نخستین جلسه ستاد هماهنگی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 اظهار داشت:برای سرشماری سال 95 از تمام دستگاه های دولتی، عمومی غیر دولتی و حتی بخش خصوصی انتظار داریم در مدت سرشماری همکاری و هماهنگی لازم را با سازمان برنامه و بودجه استان داشته باشند.

صالحی افزود: از طریق تریبون های نماز جمعه نیز موضوع سرشماری مورد تاکید قرار گیرد و در این زمینه فضاسازی در شهرها و روستاها به نحو مطلوب انجام شود.

وی تصریح کرد:باتوجه به اینکه سوم مهرماه به طور همزمان آغاز سال تحصیلی جدید و سرشماری عمومی نفوس و مسکن است لذا می توان با هماهنگی بیشتر زنگ اجرای سرشماری و سال تحصیلی به طور همزمان در تمامی مدارس استان نواخت.

صالحی بااشاره به ایجاد هماهنگی با دفاتر پیشخوان ،مخابرات و غیره گفت: تمام دستگاه های اجرایی موظف به همکاری و دادن وسیله نقلیه به ماموران سرشماری هستند و ضمن اینکه باید خودروهای مناسبی برای مناطق دور افتاده و صعب العبور در نظر گرفته شود و نباید شاهد هیچ گونه شکوه و گلایه ای از این بابت به استانداری مبنی بر عدم همکاری باشیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه سرشماری کامل ترین و موثرترین شیوه جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای برنامه ریزی کشور است، گفت:هدف کلی سرشماری عمومی نفوس و مسکن، جمع آوری داده ها و اطلاعات پایه ای درباره تعداد، ساختار و ویژگی عمده افراد جامعه و واحدهای مسکونی کل کشور برای برنامه ریزان، سیاستگذاران، دولتمردان، پژوهشگران و سایر کاربران است.

حسن نادری خاطرنشان کرد:در سرشماری امسال به دلیل امکان ثبت نام اینترنتی تعدا ماموران سرشماری کاهش یافته است.

وی گفت:در سرشماری سال 95، برای نخستین بار در تاریخ سرشماری های ایران به جای پرسشنامه ها و فرم های کاغذی امکان مشارکت هموطنان در سرشماری از طریق اینترنت و جمع آوری اطلاعات با ابزار الکترونیکی تبلت فراهم شده است.

نادری تصریح کرد:به 25 رایانه، 129 مامور شهری،114 مامور روستایی، 9 مامور تلفیقی و 129 خودرو در قالب 46 گروه برای سرشماری امسال نیازمندیم.

گفتنی است از سوم تا 24 مهرماه سرشماری عمومی نفوس و مسکن به صورت اینترنتی و 25 مهر تا 25 آبان از طریق ماموران سرشماری و با استفاده از تبلت به طور همزمان در سراسر کشور صورت می گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.