رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار گفت: بر اساس هماهنگی های انجام شده 11 اثر تاریخی شهرستان های سبزوار و داورزن آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

11 اثر تاریخی در خراسان رضوی آماده واگذاری به بخش خصوصیبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمود رضا سلیمانی افزود: این آثار شامل کاروانسرای روستاهای مزینان، مهر، ریوند، سنک گلیدر، زعفرانیه، رباط سرپوش و صالح آباد، رباط شهر، خانه جعفرزاده، مصلی تاریخی و مناره خسروجرد است.

وی گفت: کاروانسراهای تاریخی این منطقه دارای موقعیت جغرافیایی و بستر مناسب برای توسعه فضا های پذیرایی و اقامتی بین راهی را دارند و با همین کاربری به متقاضیان بخش خصوصی واگذار می شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار افزود: سالانه بیش از 20 میلیون مسافر و گردشگر از شهرستانهای داورزن و سبزوار عبور می کنند که معرفی جاذبه های گردشگری، طبیعی و آثار تاریخی آنها می تواند این خطه را تبدیل به نخستین ایستگاه گردشگری و جذب توریست در ورود به استان خراسان رضوی کند.

بیش از هزار و 200 اثر تاریخی، فرهنگی طبیعی و معنوی در غرب خراسان رضوی وجود دارد که تاکنون 160 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

در بین آثار ثبتی 11 کاروانسرای بین راهی و درون شهری است که قدمت آنها به دوره صفویه و قاجار می رسد.

انتهای پیام// م.م


برچسب ها: اثر ، تاریخی ، واگذاری ، خصوصی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار