پنجمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با محوریت گرامیداشت هفته ازدواج برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، ایوب آذین پورمعاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان بوکان به بحث پیرامون چالش‌های ازدواج پرداخت و در سخنانی اظهار داشت: ازدواج جوانان یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه امروزی است.

آذین پور با تأکید بر فراهم نمودن زمینه مسئولیت‌پذیری و ازدواج جوانان افزود: امر ازدواج تنها یک موضوع فرهنگی نیست بلکه بحث گسترده در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی را نیز شامل می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت مساله ازدواج، برخی مسائل و مشکلات در این حوزه را مورد توجه قرار داد و گفت: برخی مشکلات و چالش های موجود این ضرورت را ایجاب می کند که فرهنگ سازی گسترده و موج آفرینی فراگیری در راستای فرهنگ صحیح و الگوی ازدواج آسان و آگاهانه در جامعه انجام شود تا آسیب های اجتماعی نیز در جامعه کاهش یابد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان بوکان با بیان اهمیت نقش ازدواج در تعالی خانواده ها ،خواستار تلاش جدی و بیشتری در امر آموزش و مشاوره در حمایت از زوجین جوان شد و بر برنامه‌ریزی دقیق و تخصصی در بحث ساماندهی امورجوانان در امر ازدواج تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های مسئول باید باهمکاری کارگروه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد با تشکیل جلسات تخصصی به شکل جدی به آسیب‌شناسی این امر بپردازند .

آذین پور مسئله اشتغال را از دیگر چالش‌های ازدواج دانست و اظهار کرد: بسیاری از جوانان با تحصیلات عالی در این شهرستان از نداشتن شغل رنج می‌برند لذا باید زمینه اشتغال جوانان در شهرستان فراهم شود.

وی افزود: آمار ازدواج در شهرستان بوکان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته که این می تواند نوید خوبی برای رشد و گسترش تحکیم بنیان خانواده در این شهرستان باشد .

معاون ساسی واجتماعی فرمانداری بوکان تصریح کرد : ظرفیت هایی مثل سمن ها و سازمانهای مردم نهاد می تواند در حوزه ازدواج موثر باشند و تشکیل مجمع خیرین ازدواج نیز در این حوزه می تواند منجر به رفع بسیاری از مشکلات گردد.

آذین پور گفت: استفاده از ظرفیت روحانیون، تشکیل اتاقهای مشاوره در دانشگاهها، تقویت و برگزاری کلاسهای آموزشی و برگزاری همایش های پیاده روی در راستای تحکیم بنیان خانواده ها می تواند مفید واقع گردد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.