مشاور استاندار در امور مبارزه با مواد مخدر گفت: باید شیوه های مقابله با شیوع مصرف به فرزندان آموزش داده شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛دکتر سعیدرضا جوهری در همایش آگاه سازی و چگونگی پیشگیری از مضرات و معضلات آسیب های اجتماعی و مواد مخدر برای خانواده ها اعلام کرد: 20 تا 30 درصد اعتیادها قابل درمان است در صورتیکه اطرافیان فرد معتاد سریع متوجه این مساله شده و برای درمان وی اقدام کنند.

وی گفت: طی سال های اخیر روند اعتیاد و گرایش به این معضل در استان نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیر و ملموسی یافته و همچنین سن افراد معتاد کاهش داشته است.

وی افزود: سنین کودکی و نوجوانی بیشتر دوره زمانی برای آگاه سازی تدریجی و پلکانی فرزندان توسط والدین در خصوص مخاطره های اعتیاد است و بی توجهی والدین در این سنین به معضل اعتیاد موجب سوق یافتن فرزندان به سوی مواد مخدر می شود.

مشاور استاندار تاکید کرد: والدین باید با هوشیاری تمام علایم اعتیاد را بشناسند و در صورت اعتیاد فرزندان خود به مصرف مواد مخدر فرد معتاد را با حمایت های منطقی خود در مسیر درست درمان قرار دهند.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان اضافه کرد: مواد مخدر و قرص های روانگردان از کریدرهای استان های همسایه و نیز مرز عراق وارد ایلام می شوند و امروز دسترسی به مواد نیز آسان تر شده است.

وی گفت: والدین باید به شیوه واقعی فرزندان خود را از سنین کودکی با معایب و مضرات مواد مخدر آشنا کنند و بهترین زمان برای یادگیری سه سالگی است.

مشاور استاندار ایلام در زمینه مواد مخدر اظهار کرد: بچه ها در کودکی از والدین خود الگوبرداری می کنند و در این دوره والدین باید با اوقات فراغت مفید همچون ورزش کردن بهترین الگوها را به فرزندان خود معرفی کنند.






اتنهای پیام/

برچسب ها: ایلام ، مهارت ، مقابله ، مواد ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.