رئیس مجلس ملی فرانسه گفت: سند برجام توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در ایران را به همراه دارد که می توان از منابع مالی بانک جهانی برای توسعه سرمایه گذاری استفاده کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کلود بارتلون شامگاه چهارشنبه در سفر خود به اصفهان و در جلسه‌ای با استاندار که در هتل عباسی برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های مشترک ایران و فرانسه اظهار داشت: در این راستا ایران و فرانسه می‌توانند در بسیاری از زمینه‌ها و به ویژه محیط زیست، آب و کشاورزی تعاملات خوبی داشته باشند.

وی سفر وزیر آب، محیط زیست و کشاورزی فرانسه به ایران را نیز در راستای تقویت این تعاملات توصیف کرد.

رئیس مجلس ملی فرانسه کمبود و مدیریت درست آب را دغدغه بسیاری از کشورهای جهان دانست و تصریح کرد: از این رو ضروری است که در این زمینه نشست‌های مشترکی بین همه کشورها برگزار شود.

وی در ادامه به برگزاری اجلاسی در پاریس در راستای حل معضلات و بحران آب اشاره کرد و گفت: در این اجلاس همه کشورها برای رفع این مشکل متعهد شدند.

بارتلون فرانسه را یکی از کشورهای موفق دنیا در حوزه مدیریت منابع آب توصیف کرد و افزود: در این زمینه ما در نظر داریم الگوهای مدیریتی خود را به جهانیان ارائه دهیم.

وی در ادامه به سند برجام و توافقات هسته‌ای ایران و ۱+۵ اشاره کرد و افزود: این توافقات لازم بود چراکه به دنبال آن برای سرمایه‌گذاری‌هایی که باید در کشور ایران و به ویژه اصفهان انجام شود به منظور منابع مالی بتوان از سرمایه‌گذاری‌های خارجی و با تعامل با بانک‌های جهانی استفاده کرد.

رئیس مجلس ملی فرانسه در ادامه با تاکید بر توسعه ارتباطات کشاورزی ایران و فرانسه تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که مواد غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است و در آینده نیز اهمیت آن دوچندان می‌شود و از این رو برنامه‌ریزی‌های خوبی را در دستور کار داریم.

وی همچنین به ظرفیت‌های گردشگری موجود در ایران و به ویژه اصفهان اشاره کرد و افزود: باید باور داشته باشیم که گردشگری نه تنها در حوزه رونق اقتصادی بلکه در حوزه برقراری صلح و آرامش در سطح دنیا تاثیر بسزایی دارد.

بارتلون با اشاره به استقبال بالای فرهنگیان، سرمایه‌گذاران و دیگر شهروندان فرانسوی برای مسافرت به شهر اصفهان ابراز داشت: می‌توان گفت گردشگران فرانسوی امار بالایی از گردشگران اصفهانی را شامل می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به سفر دکتر روحانی، رئیس جمهور ایران به کشور فرانسه اظهار داشت: همچنین سفر وزرای فرانسوی به ایران نیز طی یک سال گذشته قابل توجه بوده است و این امر بیانگر تمایل توسعه روابط بین دو کشور است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.