بسکتبالیست های کشورمان پس از دو دوره پیاپی قهرمانی در کاپ آسیا اکنون برای کسب سومین قهرمانی پا به میدان می گذارند.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان:رقابت های فیبا آسیا چلنج بسکتبال به میزبانی ایران در ورزشگاه 12هزار نفره آزادی برگزار خواهد شد.

ملی پوشان بسکتبال کشورمان حدود یک ماه تمرینات سخت و فشرده را با حضور بائرمن سرمربی تیم ملی پشت سر گذاشتند و اکنون برای رویارویایی برابر حریفان خود آماده هستند.

بد نیست پیش از شروع رقابت های فیباچلنج، درباره گذشته تیم ملی بسکتبال در بازی های کاپ آسیا بیشتر بدانیم.

جام استنکویچ:
نخستین دوره رقابت های بسکتبال کاپ آسیا که با نام جام استنکویچ شناخته شد،درسال 2004 و با شرکت 8 تیم برگزار شد که تیم های قطر، کره، چین تایپه به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

در دومین دوره این رقابت ها که سال 2008 به میزبانی کشور کویت برگزار شد که تنها 5تیم شرکت کردند و تیم های اردن، قزاقستان، کویت اول تا سوم شدند.

سومین دوره رقابت های بسکتبال جام استنکویچ  در سال 2010 به میزبانی لبنان برگزار شد و تیم های میزبان، ژاپن و قطر به ترتیب بر سکوی  اول تا سوم قرار گرفتند.

تیم ملی بسکتبال ایران،در این سه دوره تنها در دوره سوم شرکت کرد که توانست مقام ششم را کسب کند.

چهارمین دوره رقابت های جام استنکویچ در سال 2012 به میزبانی توکیو ژاپن با قهرمانی آسمان خراشان ایرانی به پایان رسید. 

مروری بر ادوار گذشته  تیم ملی بسکتبال در رقابت های کاپ آسیا

پنجمین دوره رقابت های کاپ آسیا به میزبانی وهان چین در سال 2014 برگزارشد و تیم ملی بسکتبال کشورمان برای دومین بار متوالی قهرمان کاپ آسیا شد و با برتری در فینال پنجمین دوره مسابقات کاپ آسیا و کسب قهرمانی این رقابتها به طور مستقیم به بیست و هشتمین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا که انتخابی المپیک 2016 برزیل به حساب می‌آید، صعود کرد.



مروری بر ادوار گذشته  تیم ملی بسکتبال در رقابت های کاپ آسیا



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار