ایجاد دوره‌های آموزشی برای اولیای دانش‌آموزان کلاس‌ اولی،آخرین وضعیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش و تجهیز 85 فضای آموزشی و پرورشی برای دانش‌آموزان استان تهران از رویدادهای مهم آموزش پرورش در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایجاد دوره‌های آموزشی برای اولیای دانش‌آموزان کلاس‌ اولی،آخرین وضعیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش و تجهیز 85 فضای آموزشی و پرورشی برای دانش‌آموزان استان تهران،تنوع مدارس عامل کاهش انسجام اجتماعی،لزوم توجه به ساعات تدریس متناسب با برنامه درسی،جزئیات ثبت نام دانش‌آموزان در سال آینده و حمایت سازمان مدارس غیر دولتی از هنرستان‌های فعال از جمله رویدادهای مهم آموزش و پرورش در هفته گذشته بوده است.

آخرین وضعیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش

علی اصغر فانی  وزیر آموزش و پرورش از احتمال برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در مهر ماه خبر داد.

وی عنوان کرد:‌ زمان دقیق این آزمون و همچنین مسئولیت اصلی برگزاری آن به عهده سازمان سنجش بوده و بر اساس مذاکراتی که انجام شده سعی بر این است تا مهر ماه فرآیند برگزاری آزمون تکمیل شود. 

فانی با اشاره به اینکه مذاکراتی برای برگزاری آزمون استخدامی با مدیر کل امور اداری و استخدامی کشور صورت گرفته، اظهار کرد:‌ نتایج این گفت‌وگوها حاکی از آمادگی آموزش و پرورش در اجرای آزمون است اما تاریخ دقیق آن توسط سازمان سنجش که متولی اصلی این آزمون است اعلام می‌شود.

ایجاد دوره‌های آموزشی برای اولیای دانش‌آموزان کلاس‌ اولی 

محمد دیمه‌ور معاون آموزش ابتدای وزارت آموزش و پرورش در خصوص روند آماده‌سازی مدارس برای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی گفت: امسال تمامی خانواده‌های این دانش‌آموزان تحت آموزش قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: هفته سوم شهریور ماه دوره‌های آموزشی ویژه اولیا دانش‌آموزان برگزار می‌شود همچنین بخشی از آموزش‌ها نیز از هفته دوم مهر در نظر گرفته شده است.

تجهیز غیر اصولی ، عامل فوت کودک پنج ساله سیستانی 

علی‌رضا راشکی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت:‌ساخت غیر اصولی دیوار در اطراف مدرسه‌ای منجر به ریزش آن و حادثه آفرینی برای تعدادی از کودکان مشغول بازی پیرامون این دیوار شد.

وی ادامه داد: خانواده دانش آموزان با هدف افزایش ایمنی مدرسه سعی در مشارکت در این مسئله داشتند لذا خود نسبت به ساخت دیواری اطراف مدرسه اقدام کرده‌اند اما به دلیل استاندارد نبودن این دیوارکشی چنین حادثه‌ای رخ داد. 

راشکی با بیان اینکه 4 کودک در این حادثه دچار آسیب شدند گفت: یکی از بچه‌ها به دلیل ریزش دیوار فوت کرده و 3 نفر دیگر آسیب جدی نداشته و پس از انتقال به بیمارستان با درمان‌های سرپایی مرخص شدند.

تنوع مدارس عامل کاهش انسجام اجتماعی 

مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورشپیرامون وجود انواع مدارس در کشور و تأثیر این تنوع در روند آموزشی پرورشی نظام تعلیم و تربیت گفت: استراتژی آموزش و پرورش و شورای عالی آموزش و پرورش کاهش این تنوع است.

نویدادهم عنوان کرد: آموزش و پرورش با گسترش تنوع مدارس موافق نیست و این مسئله را ترویج نمی‌کند.

تجهیز 85 فضای آموزشی و پرورشی برای دانش‌آموزان استان تهران 

داریوش ورناصری‌ رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس  تهرانر خصوص توسعه و تجهیز فضای آموزشی در سال تحصیلی آینده گفت: برای شروع سال تحصیلی جدید 85 فضای آموزشی، پرورشی ، و ورزشی آماده ارائه خدمات به دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: این فضاها‌ با زیر بنای 120 هزار متر مربع و هزار کلاس درس با اعتبار 150 میلیارد تومان تجهیز و آماده استفاده شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران عنوان کرد: بخشی از پروژه‌ها با کمک خیرین‌ مدرسه‌ساز تکمیل شده و به طور پراکنده در تمامی مناطق استان این امکانات در نظر گرفته شده است.

جزئیات ثبت نام دانش‌آموزان در سال آینده

علیرضا زرافشان معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: اطلاعات تعداد ۱۱ میلیون و ۸۱۲ هزار و۶۵۱ نفر در مجموع وارد سامانه سناد شد که به دلیل دیر شروع به کار کردن این سامانه این تعداد کمتر از کسانی است که در سامانه ثبت نام شده‌اند و به تدریج اطلاعات متقاضیان وارد سیستم می‌شود.

وی اضافه کرد: از این آمار حدود ۷ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۹۱۱ دانش آموز در مقطع ابتدایی، ۲ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۱۸۴ نفر دانش آموز در مقطع متوسطه سال اول، یک میلیون و ۷۴۹ هزار و ۵۵۶ نفر دانش‌آموز در مقطع متوسطه دوم ثبت نام کردند که از دانش آموزان متوسطه دوم ۶۵۷ هزار و ۲۱۴ نفر دانش آموزان پایه دهم هستند که در شاخه ها و رشته های مختلف ثبت نام کردند.

زنان بیشترین سهم از فقرای جهان را دارند

شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان گفت: با بیان اینکه دوسوم بی‌سوادان جهان را زنان تشکیل می‌دهند و 70 درصد فقرای جهان نیز زن هستند، اظهار کرد: نقش زنان و کودکان و آموزش به آنها از محورهای اساسی است که می‌تواند در کاهش آسیب‌پذیری کشورها موثر باشد و ایران  بعد از  پیروزی انقلاب برای سوادآموزی تلاش بسیاری  کرده و در نرخ سوادآموزی زنان پیشرفت چشمگیری شاهد هستیم.

مولاوردی با بیان اینکه برای توانمندسازی مربیان سوادآموزی زنان عشایر برنامه‌هایی در نظر گرفته شده، گفت: براین اساس  با آموزش 400 مربی موفق به سوادآموزی 2000 دختر عشایر در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، اردبیل و آذربایجان شرقی شده ایم.

لزوم توجه به ساعات تدریس متناسب با برنامه درسی 

مهدی نوید ادهم شورای عالی آموزش و پرورش از لزوم توجه به تمامی دروس در ساعات درسی متناظر آن و نگاه ویژه به تناسب بین انتخاب رشته و نیاز جامعه خبر داد.

نوید ادهم ادامه داد: ارائه برنامه درسی به منزله الزام و رعایت ساعات در نظر گرفته شده است و نباید معلمان درسی را نسبت به درس دیگر برتر دانسته و خلل در ساعات درسی ایجاد کنند.

حمایت سازمان مدارس غیر دولتی از هنرستان‌های فعال 

مرضیه گرد رئیس سازمان مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش  پیرامون توجه به هنرستان‌های غیر دولتی و نظارت و فعالیت آنها گفت: تمامی هنرستان‌های غیر دولتی که افزایش دانش آموز داشته باشند مورد حمایت جدی سازمان قرار می‌گیرند.

وی عنوان کرد: هر هنرستان غیر دولتی در سراسر کشور چنانچه نسبت به جذب دانش آموز و کیفیت بخشی فعالیت‌های خود عملکرد مثبتی داشته باشند مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرد. 

گرد ادامه داد:‌ هنرستان‌های فعال می‌توانند اطلاعات خود را به سازمان‌های مدارس غیر دولتی سراسر کشور اعلام کنند و در صورت تایید سازمان با حمایت‌های خوبی مواجه می‌شوند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
لفا اطلاعات رو بیشتر منعکس کنید . با تشکر