کرمانشاه؛

نظارت53اکیپ بر ذبح بهداشتی دام‌ ها

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از نظارت ویژه بهداشتی 53 اکیپ دامپزشکی کرمانشاه بر ذبح دام‌های قربانی در استان در روز عید قربان و عرفه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛نادر پرور گفت: در این ایام 53 اکیپ بر ذبح بهداشتی دام‌ها نظارت دارند تا از هرگونه بیماری قابل انتقال از دام به انسان جلوگیری شود.این نظارت‌ها در دو روز عرفه و عید قربان صورت می‌گیرد.


وی با اشاره به حضور کارشناسان دامپزشکی و روحانیون ناظر شرعی در این اکیپ‌ها، یاداوری کرد: خدمات این 53 اکیپ که به صورت ثابت و سیار هستند، رایگان است.

به گفته این مسئول، همچنین در نقاط مختلف استان محل‌هایی از سوی شهرداری برای عرضه دام زنده در نظر گرفته شده که کارشناسان دامپزشکی در این نقاط نیز حضور دارند و بهتر است مردم دام قربانی خود را فقط از این مراکز تهیه کنند.

پرور از شهروندان خواست تا حد امکان از ذبح دام در منازل و به صورت شخصی خودداری کنند و بیان کرد: در روز عید قربان، تمامی شبکه‌های دامپزشکی و کشتارگاه‌های دام سطح استان به مردم خدمات رایگان خواهند داد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه ذبح دام در معابر و خیابان‌ها را زمینه‌ساز آلودگی محیط زیست و بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام دانست و از مردم خواست ذبح قربانی را در کشتارگاه انجام دهند و یا از اکیپ‌های دامپزشکی کمک بگیرند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.