برگزاری اولین کارگاه آموزشی بین المللی جداگرهای لرزه ای در مشهد

اولین کارگاه آموزشی بین المللی جداگرهای لرزه ای به همت دبیرخانه دائمی فناوری های نوین صنعت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسئول دبیرخانه دائمی فناوری های نوین صنعت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در خصوص برگزاری این همایش گفت: این همایش طی سه روز و با حضور نمایندگانی از کشورهای ایتالیا، ارمنستان، کره جنوبی و تایوان و بیش از 200 نفر از کارشناسان و متخصصان رشته های عمران و دست اندرکاران صنعت ساختمان در کشور، برگزار شد.
وی افزود: در این همایش، متخصصان خارجی و داخلی که از اساتید به نام حوزه عمران و شهرسازی هستند به سخنرانی درباره آخرین فن آوری های روز جهان در صنعت ساختمان در راستای ایمن سازی و مقاوم سازی بناها در برابر زلزله، پرداختند.
محمدرضا مهردوست تصریح کرد: دبیرخانه دائمی فن آوری های نوین صنعت ساختمان به همراه سازمان نظام مهندسی کشور با همکاری دفتر منطقه ای شمال شرق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی کشور این همایش را برگزار کرد.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه طی سال های اخیر فن آوری های نوین در صنعت ساختمان توانسته اند تا حدودی ابنیه مختلف را از آسیب‌های طبیعی حفظ کنند، لزوم استفاده از این فناوری ها در ساختمان سازی و عمران در کشور ما را الزامی می کند.
مسئول دبیرخانه دائمی فناوری های نوین صنعت ساختمان افزود: در کشور ما در حال حاضر بیش از 10 ساختمان با استفاده از این فناوری ها ساخته شده اند که در استان خراسان رضوی، ساختمان فرمانداری شهرستان زاوه از این دسته ساختمان ها است.
مهردوست خاطر نشان کرد: اجرای این فناوری، در ساخت بیمارستان ها و مراکز پزشکی و درمانی، مدارس، ساختمان های اداری، ساختمان های مخابراتی و ... ضرورت دارد که به ایمنی بیشتر این اماکن کمک قابل توجهی می کند.
انتهای پیام//
یلدا میرآبیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.