معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري همدان گفت: ‌با توجه به اقدامات در دستور کار، تمامي مدارس همدان تا پيش از بازگشايي رسمي، ايمن‌سازي خواهند شد.

ايمن‌سازي مدارس همدان قبل از بازگشايي رسميبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عباس صوفي با اشاره به اينکه همه ساله در استقبال از مهر وظايفي براي مجموعه مديريت شهري تعريف مي‌شود، گفت: امسال نيز در راستاي استقبال از ايام بازگشايي مدارس، از يک ماه پيش جلسات مقدماتي تشکيل شد و بر اين مبنا براي حوزه معاونت حمل و نقل و ترافيک نيز وظايفي تعيين شد.

وي ادامه داد: بر اين اساس، خط‌کشي 216 معبر منتهي به مدارس، نصب چراغ‌هاي چشمک‌زن، نصب تابلوهاي هشداردهنده و نصب سرعتکاه در نقاط حادثه‌خيز منتهي به مدارس عملياتي شد.

صوفی اعلام کرد: ‌با توجه به اقدامات در دستور کار، تمامي مدارس تا پيش از بازگشايي رسمي، ايمن‌سازي خواهند شد.

صوفي همچنين با بيان اينکه از ديگر اقدامات در دستور کار اين معاونت انجام اصلاحات هندسي در برخي نقاط شهر است، اظهار کرد: اصلاحات هندسي برخي نقاط انجام شده و ساير نقاط شناسايي شده نيز در دستور کار است.

وي به موضوع بازسازي و نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي در راستاي خدمت‌رساني هرچه بيشتر به دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: به همين منظور کار نوسازي و بازسازي اتوبوس‌هاي سازماني و بخش خصوصي آغاز شده و در اين رابطه با توجه به برنامه‌هاي انجام شده تا پايان شهريور 10 دستگاه اتوبوس جديد و 25 دستگاه اتوبوس بازسازي شده وارد ناوگان حمل و نقل عمومي مي‌شوند.

این مسئول افزود: همچنين در برخي نقاط منتهي به مدارس، خطوط اصلي تردد اتوبوس‌ها در جهت ارائه خدمات بيشتر راه‌اندازي خواهد شد که البته راه‌اندازي اين خطوط با توجه به انجام مطالعات و به صورت آزمايشي است.

وي همچنين از خدمات‌رساني رايگان سازمان اتوبوس‌راني در روز ابتدايي بازگشايي مدارس در دو شيفت صبح و بعدازظهر از ساعت 6 تا 9 صبح و 12 تا 14 خبر داد.

صوفي در بحث خدمات‌رساني هر چه بيشتر ناوگان تاکسيراني نيز عنوان کرد: تاکسيراني امسال به صورت گسترده‌تر و البته سازمان‌يافته‌تر در خصوص سرويس مدارس ورود پيدا کرده و بر اين مبنا در جهت افزايش ضريب ايمني دانش‌آموزان، خدمات‌رساني به آنان از طريق ثبت‌نام در سامانه تاکسيراني انجام مي‌شود.

وي همچنين اعلام کرد: با توجه به طرح نوسازي ناوگان تاکسيراني، از يک ماه پيش تاکنون 150 دستگاه تاکسي نوسازي شده که قطعاً تا پايان شهريور اين تعداد به 300 دستگاه خواهد رسيد و تا پايان سال اميدواريم با همکاري تاکسي‌داران تمامي ظرفيت تاکسي‌هاي خارج از رده نوسازي شوند.

صوفي در بحث مشکلاتي که برخي مدارس غيردولتي و اجاره‌اي براي مديريت شهري ايجاد کرده‌اند نيز گفت: متأسفانه برخي از اين مدارس به دليل اينکه ساختمان‌هاي مسکوني را تبديل به مدرسه کرده‌اند، قابليت آموزشي ندارند و علاوه بر نداشتن امکان، در حيطه معابر اصلي قرار گرفته‌اند که اين خود زمينه‌ساز حادثه براي دانش‌آموزان است و اميدواريم آموزش و پرورش با ورود خود به اين موضوع در راستاي استانداردسازي اين مدارس اقدام نمايد.

وي عنوان کرد: مديريت شهري نيز از آنجا که با  موضوع حفاظت از جان دانش‌آموزان روبه‌رو است حداکثر سعي خود را در ايمن‌سازي اين مدرسه کرده است.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.