مخالفت با اشرافیت و تجمل گرایی از خطوط اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حجت‌الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در اجلاسیه ائمه جمعه استان مازندران در گلوگاه گفت: خطوط اصلی نظام توسط رهبرانقلاب اسلامی مشخص شده است و ائمه جمعه کشور با محکوم کردن خط تجمل گرایی در جامعه باید از تبدیل شدن آن به یک فرهنگ جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی دست آوردهای امیدآفرین بسیار زیادی ازجمله پیشرفت‌های مختلف در سلول‌های بنیادین، انرژی هسته‌ای و صنایع دفاعی کسب کرده است، افزود: تا زمانی که این امیدها وجود ندارد، مردم از انقلاب ناامید نخواهند شد و دشمن نمی‌تواند نقشه‌های شومش را برای ملت ما پیاده کند.

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی افزود: مسئله فیش‌های حقوقی نجومی از مسائل مهمی است که دستگاه های نظارتی باید با جدیت آن را پیگیری کنند.

وی گفت: مشکلات درونی در درون هر جامعه‌ای وجود دارد و نباید برخی از مشکلات این‌چنینی نظام را در معرض خطر قرار دهد بلکه باید با بصیرت و تیزبینی گوش‌به‌فرمان رهبری بوده و نقاط قوت و اقتدار اسلام را بیان کرد و در کنار آن به پیگیری در مورد ضعف‌ها، فتنه و فتنه‌گری پرداخته شود.

آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی‌فقیه در مازندران نیز در این اجلاسیه با بیان اینکه عربستان تأمین‌کننده منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی است گفت: سرمایه‌ های عربستان اکنون صرف تقویت داعش، القاعده، آدم کشی و خرید اسلحه برای جنگ افروزی در منطقه می شود.

وی گفت: ایران اسلامی اکنون در اوج بالندگی و قدرت در جهان است و وجود برخی مشکلات مانند بیکاری، گرانی و تورم در جامعه نباید سبب دلسردی شود بلکه با تکیه بر ارزشهای انقلابی و اسلامی و برنامه ریزی مناسب باید حل شود.

آیت‌الله نورالله طبرسی با بیان اینکه برای ساخت زائرسرای مازندرانی‌ها در مشهد مقدس، حدود ۹۰۰ مترمربع زمین اختصاص داده شد افزود : بیش از ۱۲ میلیارد تومان هزینه ساخت این زائرسرا است که استانداری برای ساخت آن باید با تمام توان وارد شود.

ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران در این همایش گفت: وضعیت اشتغال پارسال در مازندران بهبودیافت و نرخ بیکاری استان از ۱۲.۷ ابتدای سال به ۱۲.۱ در پایان سال ۹۴ رسید.

وی با بیان اینکه قرارگاه اقتصاد مقاومتی با مشارکت همه دستگاه های اجرایی، در استان تشکیل شده و راههای تحقق اقتصاد مقاومتی را بررسی می کند، افزود: سه هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی مازندران برای بهره گیری از تسهیلات بسته رونق تولید ثبت نام کردند.

ربیع فلاح سهم مازندران از بسته رونق تولید را ۳۵۳ واحد تولیدی با ۴۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پرونده ۴۰۰ واحد تولیدی برای برخورداری از این تسهیلات به بانک ها فرستاده شده است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم میراحمدی امام‌جمعه گلوگاه نیز در این مراسم هدف از برگزاری این اجلاسیه یک روزه را، تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل و تاکید بر استفاده از ظرفیت عظیم نماز جمعه برای تحقق این شعار در جامعه اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.